روشهای حسابداری که در حال حاضر اظهارنامههای مشتری را قبل از مهلت اظهارنامه مالیاتی 31 ژانویه ثبت میکنند، کاهش عملکرد سرویس رابط برنامه کاربردی پیش از جمعیت (API) HMRC (SA) را با چندین قطع و کاهش موفقیت آمیز نشان میدهند. بازیابی داده ها در مقایسه با سال های گذشته.
کوین رینگر، شریک حسابداران خبره هارولد اسمیت، به AccountingWEB گفت: «من دیروز API SA را برای شرکا در سه مشارکت اجرا کردم. در هر مورد، SA API برای یک شریک دانلود میشود اما برای دیگری دانلود نمیشود. دو نفر از شرکای شکست خورده کارمند بودند و دیگری مستمری بازنشستگی خصوصی بود. من همچنین دو تاجر انحصاری با حقوق بازنشستگی خصوصی انجام دادم – هر دو هم شکست خوردند.»
“بدتر از همیشه است”، نظر داد عضو AccountingWEB واقعاً باید این را بداند اما دیروز. “حتی در حال حاضر در بهترین حالت 30٪ تا 40٪ پرجمعیت است و اغلب نام کارفرما را بدون ارقام برمی گرداند و داده هایی از دست رفته است.”
وینی ویگلروم، عضو یک شرکت زن و شوهر، با اشاره به مشتری اضافه کرد: «پرداخت یکسان، حقوق و دستمزد یکسان، یک [مجموعه داده] وجود دارد، یکی نه – چگونه کار می کند؟ دادهها در صورت وجود بسیار مفید هستند، اما نمیتوان به آنها اعتماد کرد.”
کاترین نیومن، متخصص مالیات، به AccountingWEB گفت: «در این زمان از سال، APIها بسیار مهم هستند. زمانی که نیاز دارید ارقام P60 و مالیات آنها را بدانید، مشتریان رقم خالص را به شما می گویند. APIها در چند سال اول کار میکردند، اما از آن زمان به بعد غیرقابل اعتماد بودند و زمان را به یک فرآیند زمانبر اضافه کردند.»
واقعاً باید این را بدانیم، اما پذیرفتیم که اگر سرویس همانطور که HMRC در نظر داشت کار کند، “تعداد زیادی از خطاها” را در مورد مسائلی مانند داده های P11D حذف می کند، که به نوبه خود کار HMRC در اصلاح بازده بر اساس داده های ثابت را به شدت کاهش می دهد. .
تحول دیجیتال متوقف شد
سرویس API pre-population در سال 2017 راه اندازی شد به عنوان بخشی از برنامه تبدیل مالیات دیجیتال (MTD) و رویکرد “به طور پیش فرض دیجیتال” آن.
این سرویس به نمایندگان این امکان را میدهد که روی یک دکمه بر روی نرمافزار مالیاتی تجاری خود کلیک کنند و اطلاعاتی را که برای آن مالیاتدهنده توسط HMRC نگهداری میشود در اظهارنامههای مالیاتی مشتری – با هدف صرفهجویی در زمان، بهبود دقت و کاهش شانس استعلام (و ممکن پنالتی ها) بعداً در خط.
در زمان راهاندازی، دادههای قابل دسترسی از طریق APIها شامل درآمد و مالیات کسر شده از مشاغل و مستمریها، مطالبات کمک هزینه ازدواج، اطلاعات محدود در مورد مشارکتهای بیمه ملی کلاس 1 اولیه و کلاس 2، مزایای P11D و مزایای دولتی مشمول مالیات بود.
در ابتدا، علائم امیدوار کننده بودند. بین آوریل 2017 و اواسط فوریه 2018، HMRC به 16.4 میلیون درخواست پیش از جمعیت پاسخ داد و داده هایی را برای نزدیک به یک میلیون مالیات دهندگان ارائه کرد و تقریباً 10000 حسابدار از این سرویس استفاده کردند.
با این حال، این سرویس با مشکلات مهمی مواجه شده است، از جمله از دست رفتن جریان داده، دقت، ظرفیت و زمان.
APIهای اولیه فقط دادههای تعداد محدودی از دستهها را برمیگرداند، با اطلاعات مربوط به بازنشستگی ایالتی، کسورات CIS، وامهای دانشجویی یا مبالغ کد شده در داخل و خارج از PAYE، همه موجود نیست.
اطلاعات پرداخت و مالیات نیز تا زمانی که تطبیق PAYE توسط HMRC تکمیل نشود، بازگردانده نمی شود. این فرآیند هیچ جدول زمانی مشخصی ندارد و نتیجه آن از ژوئن تا سپتامبر در چند سال گذشته متغیر بوده است. فرآیند به این صورت است که به HMRC اجازه میدهیم اطلاعات PAYE (از جمله فرمهای P11D) را از کارفرمایان دریافت کند، آنها را بررسی و تأیید کند، سپس دادهها را در یک سیستم جداگانه کپی کرده و در اختیار سرویس پیشجمعیت قرار دهد.
این فرآیند آشتی برای حسابداران باعث ناامیدی شده است. از آنجایی که همه کارفرمایان ملزم به ارسال نهایی پرداخت کامل RTI تا 5 آوریل هستند، دستمزد کارمندان پس از آن تاریخ تغییر نمی کند. در حالی که P11D ها به مدت سه ماه پس از 5 آوریل نیازی به ثبت ندارند، اکثر کارمندان از این فرم ها استفاده نمی کنند، بنابراین HMRC می تواند در تاریخ 6 آوریل تطبیق را آغاز کند و سپس تمرین را برای P11D های دریافتی بعداً دوباره اجرا کند.
HMRC در حال توسعه یک نسخه فاز 2 پروژه پیش از جمعیت، با هدف ارائه اطلاعات بیشتر برای نمایندگان (از جمله داده های بازنشستگی دولتی) به موقع تر. با این حال، اداره مالیات کار بر روی پروژه را در فوریه 2020 بدون هیچ توضیح روشنی متوقف کرد – اگرچه هیئت علمی مالیات «مشکلات قابل توجهی» را با توسعه آن.
مشکلات بیشتری در هنگام گزارش دادن کمکهای مالی Covid-19 به وجود آمد، با بیش از دهها خواننده AccountingWEB پرچم گذاری ارقام متورم در بازده خود ارزیابی توسط دریافت کنندگان کمک هزینه های حمایت از درآمد خوداشتغالی (SEISS) – از جمله یکی از اعضا که گزارش داده است که یک میلیون پوند ادعای SEISS داشت در یکی از اظهارنامه مالیاتی مشتری خود ظاهر شد.
برای MTD ITSA “خوب نیست”
عملکرد ناهموار سرویس API آخرین مورد از یک سری پروژههای تحول دیجیتال است که برای دولت ناکام مانده است و ممکن است در تصمیم آن برای تاخیر ایجاد دیجیتالی مالیات برای ارزیابی خود مالیات بر درآمد (MTD ITSA) تا سال 2026.
در حالی که ممکن است دو سال دیگر برای توسعه دهندگان تحت فشار HMRC مقداری فضای تنفسی ایجاد کرده باشد، هنوز دلیلی برای نگرانی در میان حسابداران و توسعه دهندگان وجود دارد که آخرین جدول زمانی هنوز امکان پذیر نیست. سرویس API پیش از جمعیت ارزیابی خود در حال حاضر از پنج API تشکیل شده است و تقریباً شش سال است که در حال اجرا است، در حالی که اسناد فعلی MTD ITSA بیش از 20 API.
کوین رینگر عضو AccountingWEB گفت: «APIها برای MTD ITSA اساسی هستند. زمانی که HMRC شروع به صحبت در مورد MTD و API ها کرد، ادعا کرد که از تکنیک های چابک برای اطمینان از رفع سریع اشکالات استفاده می کند. اما SA API از زمان راهاندازی خود در سال 2017 بهطور قابلاطمینانی کار نکرده است. اگر HMRC نتواند SA API را بعد از این همه زمان فعال کند، برای دهها API مورد نیاز برای MTD ITSA نوید خوبی نخواهد داشت. /p>
نمایشگر رکورد درآمد: مجوز لازم است
در اوایل سال جاری، HMRC همچنین یک Income Record Viewer (IRV) سرویس که به نمایندگان مجموعه داده مشابهی را برای همه مالیات دهندگان، نه فقط آنهایی که خود ارزیابی می کنند، ارائه می دهد.
در حالی که قرار نیست این سرویس رقیبی برای اتصالات API باشد که در خدمت چشم انداز نرم افزار مالیاتی تجاری است، اما به عنوان راهی برای مرور سال های گذشته یا مشاهده چگونگی شکل گیری ارقام در یک سال ناقص عمل می کند.
«هوگو فیر، عضو AccountingWEB و توسعهدهنده نرمافزار سابق، با ارائه دیدگاهی شبیه به کارفرمایان (شامل کد مالیاتی که *باید* مورد استفاده قرار گیرد)، اظهار داشت: «محلی که امتیاز بالایی کسب میکند، بهروزرسانی در سال است.»< /p>
AccountingWEB میداند که دادههای IRV بر اساس اطلاعات زمان واقعی (RTI) جمعآوری شدهاند و برای تطبیق HMRC PAYE به تأخیر نمیافتند.
سرویس جدید به دلیل ارائه بسیاری از اطلاعات گمشده از سرویس API پیش از جمعیت مورد ستایش قرار گرفته است، اما انتقاداتی را به خود جلب کرده است زیرا نمایندگانی با مجوز 64-8 موجود هنوز باید قبل از استفاده از سیستم، رضایت مشتری بیشتری کسب کنند.
رینگر اظهار داشت: “کار کردن با هر مشتری برای گرفتن مجوز برای IRV، بهترین بخش از یک سال طول می کشد.” «اگر HMRC برای هر رژیم جدیدی که راهاندازی میکند به مجوزهای دیجیتال جداگانه نیاز داشته باشد، این پایدار نیست.»
HMRC به ادعاهایی مبنی بر اینکه فرآیند مجوز سنگین است با بیان اینکه APIها به دادههای حساس درآمد و مالیات دسترسی دارند که میتواند برای سرقت هویت استفاده شود، پاسخ داده است و به امنیت مشتری و مقررات حفاظت از دادههای عمومی (GDPR) اشاره کرده است. تعهدات.