Search
Close this search box.

وظایف کارشناس پایگاه داده چیست؟

وظایف کارشناس پایگاه داده چیست؟

فهرست مطالب

وظایف کارشناس پایگاه داده چیست؟

مسئولیت‌های کارشناس پایگاه داده

در ادامه، مسئولیت‌هایی که در رزومه کارشناسان پایگاه داده واقعی وجود دارد، بیان‌شده‌است. این مسئولیت‌ها شامل ایجاد گزارش‌های سفارشی، مدیریت فرآیند کارت گزارش PowerSchool و کمک در تنظیم زمان‌بندی کلاس، کمک به بنیان‌گذار در حفظ و بهبود وب سایت، مدیریت سیستم‌های ERP، حقوق و دستمزد و سیستم منابع انسانی سلف سرویس، مدیریت پایگاه داده برنامه‌های کاربردی با تاخیر کم بحرانی در پلتفرم‌های لینوکس و سولاریس، طراحی فرآیند ETL شامل کیفیت داده، آزمایش و تحویل اطلاعات و دسترسی به انبار داده، ایجاد و پیاده‌سازی پشتیبان از پایگاه داده و رویه‌های بازیابی از فاجعه، ارائه پشتیبانی فنی برای استقرار برنامه‌های کاربردی پایه SQL در یک محیط خوشه‌ای با دسترسی بالا و مشارکت‌کننده کلیدی در مدیریت ظرفیت و برنامه‌ریزی بازیابی از فاجعه سرورهای SQL و پایگاه داده آن‌ها است.

همچنین نصب و پیکربندی پایگاه داده Oracle9i در سیستم‌عامل NT توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا انبار داده سازمانی بسازند. علاوه‌بر این معماری سیستم‌ها، استفاده از Teradata CRM، نصب OEM ۱۲c و ایجاد پیوندهای پایگاه داده، برنامه‌ریزی ابزارهای سیستم در جاوا، طراحی و پیاده‌سازی برنامه تشخیص خطا، توسعه وب سایت شرکتی، به روز‌رسانی صفحات اینترانت و اینترنت، ایجاد اسکریپت‌های T-SQL برای پشتیبانی از برنامه‌نویسان سیستم، ایجاد و نگهداری گزارش‌های SSRS، به روز‌رسانی و بارگذاری پایگاه داده، نصب و عیب‌یابی خطوط و دستگاه‌های شبکه و مشاوره پرسنل در مورد سیاست‌ها و رویه‌های اداری پردازش داده‌ها از دیگر وظایف کارشناس پایگاه داده است.

نگهداری سیستم‌های بارگیری خودکار داده‌ها بر اساس SSIS که فایل‌های داده بزرگ و با عرض ثابت را که از فروشنده‌های خارجی ارسال شده‌اند، بررسی می‌کند از دیگر مهارت‌هایی است که کارشناس پایگاه داده باید با آن سروکار داشته باشد. برای نگهداری این سیستم‌ها، دانش عمیق در مورد سیستم‌های RDBMS و عمل‌کرد پایگاه داده رابطه‌ای لازم است. همچنین تجربه‌های مرتبط با پردازش قبل و بعد از تصمیم‌گیری پرونده‌ها، رهبری تیم در توسعه گزارش‌ها و مدیریت پایگاه داده سیستم ERP، خودکارسازی به روز‌رسانی شبانه پایگاه داده و ارائه و هماهنگی پشتیبانی با تیم در محیط‌های غیر تولیدی نیز ذکر‌شده‌است. در نهایت، اولویت‌بندی کار توسط SLA و درخواست‌های موقت، پیکربندی و نگهداری از پشتیبان‌گیری و زمان‌بندی RMAN و مشارکت در پشتیبانی تولید و مدیریت پروژه و تحویل نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON