جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیر توسعه کسب و کار – نقش ها و مسئولیت های شغلی

مدیر توسعه کسب و کار – نقش ها و مسئولیت های شغلی

فهرست مطالب

مدیر توسعه کسب و کار – نقش ها و مسئولیت های شغلی

«برای راه اندازی یک کسب و کار به چه چیزی نیاز دارید؟ سه چیز ساده: محصول خود را بهتر از هر کسی بشناسید. مشتری خود را بشناسید و میل شدیدی برای موفقیت داشته باشید.» – دیو توماس، بنیانگذار وندی

کسب و کار همیشه ضربان قلب جامعه بوده است. کسب‌وکار چه یک استارت‌آپ کوچک باشد و چه یک شرکت بزرگ پیشرو، موتوری است که رویاها، چشم‌اندازها و رویکرد رهبری یک سازمان را تقویت می‌کند. کسب و کار حیاتی ترین ارگان توسعه در جامعه است. درآمد ایجاد می کند، اشتغال را فراهم می کند، فرآیندها را متحول می کند و پیشرفت اجتماعی را یک درجه بالاتر می برد. کسب و کار در ابتدا شروع به امرار معاش کرد، اما امروزه به یک چشم انداز پویا، چالش برانگیز و نوآورانه تبدیل شده است.

در حال حاضر، احتمالاً میلیاردها سرمایه گذاری مختلف در سطح جهان وجود دارد که با ایده های خود برای انجام تجارت شروع شده اند. Amazon با این ایده شروع به کار کرد که بزرگترین خرده‌فروش آنلاین باشد که خدمات خانه به خانه را به مشتریان ارائه می‌کند. دیزنی به عنوان یک تجارت در سال 1927 برای اطلاع رسانی، سرگرمی و الهام بخشیدن به میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق داستان سرایی بی نظیر آغاز شد.

با این حال، این شرکت‌های بزرگ یا کوچک باید به‌طور سیستماتیک عمل کنند و کارمندان دارای تعیین‌های خاصی برای گردش کار روان باشند.

مدیران توسعه کسب‌وکار یکی از نقش‌های اصلی در موفقیت کسب‌وکار، پاداش مالی و گسترش شبکه در بازار هستند. آن‌ها هسته اصلی توانمندسازی کسب‌وکارها در یک مرحله و کار برای آن چشم‌انداز هستند. فرد می تواند پس از گذراندن مدرکی مانند MBA یا رشته هایی مانند تجارت، امور مالی، مدیر توسعه کسب و کار شود. ، اقتصاد و غیره. بیایید با این وبلاگ درباره مدیران توسعه کسب و کار بیشتر بیاموزیم و نقش آنها، مشخصات شغلی، حقوق و غیره را بررسی کنیم.

مدیر اجرایی توسعه کسب و کار چیست؟

BDE مخفف Business Development Executive است. این نمایه شغلی یکی از محبوب‌ترین مواردی است که می‌توانید پس از تکمیل یک مدرک MBA . با میانگین درآمد سالانه 2 تا 8 لک، پروفایل شغلی توسعه کسب و کار در دنیای شرکت ها محبوب است. اگر نمی‌دانید که یک مدیر توسعه کسب‌وکار چه نقش و وظایفی دارد، ما اینجا هستیم تا همه چیز را در مورد وظایف و مسئولیت‌های شغلی یک مدیر توسعه کسب‌وکار به شما بگوییم.

مدیر توسعه کسب و کار چه می کند؟

یک مدیر توسعه کسب و کار دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ مسئولیت های اصلی یک مدیر توسعه کسب و کار شامل گسترش پایگاه مشتری و ابتکار عمل برای افزایش فروش و درآمد است. یک مدیر توسعه کسب و کار باید چندین مهارت لازم برای مدیریت مؤثر کسب و کار را در خود داشته باشد. برخی از وظایف و مسئولیت های یک مدیر توسعه کسب و کار چیست؟ بیایید پاسخ همه این سوالات را همین حالا دریافت کنیم.

نمایه شغلی اجرایی توسعه کسب و کار دارای لایه‌هایی از نقش‌ها و مسئولیت‌ها است. نقش اصلی آنها شامل نظارت بر بازار، افزایش دسترسی به مشتری و گسترش رشد یک تجارت است. یکی از مهمترین آنها شناسایی بهترین فرصت های تجاری برای رشد شرکت است.

دوم، به عنوان یک مدیر توسعه کسب و کار، شما مسئول ارتباط با مشتریان بالقوه ای هستید که می توانند کسب و کار را به سمت بالا بسازند. در نهایت، باید استراتژی‌های مؤثری برای افزایش درآمد شرکت ایجاد کنید.

بیایید درباره وظایف و مسئولیت های اجرایی توسعه کسب و کار بیشتر بدانیم:

  • یافتن مشتریان جدید: شما مسئول یافتن مشتریان جدید از طریق شبکه، تماس سرد و سایر روش های تولید سرنخ خواهید بود. هدف ایده آل شما این است که تعداد مشتریان شرکت را افزایش دهید، که به معنای سرنخ ها و رویکردهای بیشتر است.

  • توسعه استراتژی‌های کسب‌وکار: یکی از وظایف اساسی اجرایی کسب‌وکار که باید انجام دهید، تجزیه و تحلیل روندهای فعلی بازار و درک نیازهای مشتری برای ایجاد استراتژی‌های تجاری برای افزایش درآمد است.

  • بستن معاملات فروش: مذاکره در مورد قراردادها و بستن قراردادهای فروش با مشتریان جدید بخش اساسی از مشخصات شغلی BDE است. این امر مستلزم درک واضح خواسته های مشتری و اطمینان از برآورده شدن انتظارات شرکت است.

  • نظارت بر روندها و شناسایی بخش های بازار در حال ظهور: BDE نقش مهمی در تجزیه و تحلیل روندهای مالی موجود در بازار و تصمیم گیری بر اساس آنها دارد. آنها همچنین بخش‌های نوظهور بازار را زیر نظر دارند و سرمایه‌گذاری در زمان مناسب، تقویت ارتباطات و ایجاد روابط همزیستی با تیم جدید را پیشنهاد می‌کنند.

مدرک تحصیلی برای تبدیل شدن به یک BDE لازم است

  • مدرک لیسانس: اکثر BDE ها دارای مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، بازاریابی، امور مالی، یا رشته های مرتبط هستند.

  • مدرک تحصیلی پیشرفته: اگرچه همیشه ضروری نیست، اما مدرک MBA یا مدرک کارشناسی ارشد در زمینه‌های مرتبط با کسب و کار می‌تواند مدارک شما را افزایش دهد و فرصت‌های بیشتری را ایجاد کند.

  • گواهینامه‌ها: می‌توانید برای تقویت مهارت‌های BDE خود به این گواهی‌ها بروید: حرفه‌ای توسعه کسب‌وکار خبره (CBDP)، حرفه‌ای مدیریت پروژه (PMP) و فروشنده حرفه‌ای خبره (CPSP).

همچنین بخوانید: برنامه MBA آنلاین: راهنمای مفید

وظایف و مسئولیت های کلیدی مدیر اجرایی توسعه کسب و کار

اکنون که وظایف اصلی یک مدیر توسعه کسب و کار را پوشش دادیم، اجازه دهید نگاهی به وظایف کلیدی شما بیندازیم:

  • انجام تحقیقات بازار به طور فعال

  • با استفاده از شبکه‌ها و تحقیقات آنلاین، سرنخ‌های فروش جدید را شناسایی و واجد شرایط کنید.

  • هر سرنخ فروش را دنبال کنید و به وضوح حقایق مربوطه را ارائه دهید.

  • توسعه استراتژی های فروش

  • کارشناس محصول شوید و بتوانید به طور موثر اقلام شرکت را به مشتریان فعلی و جدید ارائه دهید.

  • به اهداف فروش و KPIها به صورت هفتگی و ماهانه دست یابید.

  • در کنفرانس‌ها، جلسات، و رویدادهای صنعتی از طرف شرکت شرکت کنید.

  • مدیریت روابط با مشتری

مهارت های ضروری برای مدیران توسعه کسب و کار

برای موفقیت در توسعه کسب‌وکار اجرایی و انجام وظایف و مسئولیت‌های اجرایی توسعه کسب‌وکار، به مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم نیاز دارید.

در اینجا برخی از مهارت‌های نرمی که به آن‌ها نیاز دارید آمده است:

  • شما باید مهارت های ارتباطی قوی برای برقراری ارتباط واضح و ارائه پیام های مشتری موثر داشته باشید.

  • برای درک مشکلات کسب و کار و یافتن سریع راه حل ها، باید حواس حل مسئله دقیق داشته باشید.

  • شبکه سازی و ایجاد رابطه: شما باید بدانید که چگونه روابط و شبکه خوبی ایجاد کنید. این باعث می شود نظرات مشتری عالی بماند و مشتریان بیشتری را برای رشد کسب و کار فراهم کند.

  • در فروش و شناخت فرصت های تجاری مهارت داشته باشید.

  • در یک محیط هدف گرا احساس راحتی کنید و برای غلبه بر موانعی که ممکن است مانع از تحقق اهداف شود، تلاش کنید.

  • توانایی مدیریت زمان و برنامه ریزی موثر را نشان دهید.

تجربه و الزامات تحصیلی

تحصیل و تجربه برای تبدیل شدن به بهترین نمایه شغلی اجرایی توسعه کسب و کار مهم هستند. این چیزی است که برای تبدیل شدن به یکی نیاز دارید:

  • یک سابقه اثبات شده دستیابی به تعداد فروش بالاتر.

  • تجربه بالاتر در فروش و توسعه کسب و کار.

  • شما باید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مانند MBA در زمینه بازاریابی داشته باشید.< /p>

همچنین بخوانید: 10 کالج برتر آنلاین MBA در هند برای BDE و BDM

حقوق مدیران توسعه کسب و کار

حقوق برای توسعه کسب و کار اجرایی می تواند بر اساس تجربه، مکان و اندازه شرکت متفاوت باشد. در هند، متوسط ​​حقوق برای این نقش تقریباً 3.8 LPA است و بالاترین حقوق 7 روپیه LPA است. با مشوق‌های مبتنی بر عملکرد، می‌توانید حتی بیشتر درآمد داشته باشید.

عوامل مؤثر بر حقوق

عوامل زیادی بر میزان درآمد یک مدیر توسعه کسب و کار تأثیر می‌گذارند. در اینجا برخی از ملاحظات کلیدی وجود دارد:

  • سطح تجربه: هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، حقوق بالقوه شما بیشتر است. مدیران ارشد با سوابق اثبات شده اغلب حقوق بسیار بالاتری نسبت به افراد تازه وارد در این حوزه دارند.

  • موقعیت جغرافیایی: موقعیت مکانی شما در تعیین حقوق شما نقش دارد. شهرهای بزرگ به دلیل هزینه های زندگی بیشتر، دستمزدهای بالاتری ارائه می دهند. برای مثال، حقوق در بنگلور یا بمبئی معمولاً بیشتر از شهرهای کوچکتر یا مناطق روستایی است.

  • اندازه شرکت: شرکت‌های بزرگتر معمولاً منابع بیشتری برای پرداخت حقوق بالاتر به مدیران خود و ارائه مزایای اضافی مانند گزینه‌های سهام یا پاداش‌های سخاوتمندانه دارند.

محدوده حقوق برای مدیران توسعه کسب و کار

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به میزان دستمزد واقعی مدیران توسعه کسب‌وکار، همراه با سطح تجربه آنها آورده شده است:

سطح تجربه محدوده حقوق پایه (₹)
سطح ورودی 2,00,000 – 3.5,00,000 LPA
سطح متوسط 3.5,00,000 – 6,00,000 LPA
سطح ارشد 6,00,000 – 8,00,000 LPA

همچنین بخوانید: مدیر توسعه کسب و کار: هر آنچه که باید بدانید

پرداخت حقوق اضافی

به‌جز حقوق پایه، بسیاری از شرکت‌ها مشوق‌های بیشتری برای جذب و حفظ مدیران با استعداد توسعه کسب‌وکار ارائه می‌کنند. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • جوایز عملکرد: بسیاری از شرکت‌ها به مدیران با عملکرد بالا پاداش‌های سالانه یا فصلی بر اساس عملکرد فردی و تیمی پاداش می‌دهند.

  • درآمدهای مبتنی بر کمیسیون: برخی از شرکت‌ها درآمدهای مبتنی بر کمیسیون ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد با دستیابی به اهداف فروش خاص یا بستن معاملات مهم، درآمد بیشتری کسب کنید.

  • مزایای کارمند: سایر مزایای رایج ممکن است شامل بیمه درمانی، وجوه تأمین مالی، کمک هزینه سفر و ترتیبات کاری انعطاف پذیر باشد.

مهارت های لازم برای مدیر اجرایی توسعه کسب و کار

سوالات مصاحبه مدیران توسعه کسب و کار

اگر در حال آماده شدن برای یک مصاحبه اجرایی توسعه کسب و کار هستید، این سوالات متداول را در نظر بگیرید که می تواند به سنجش تناسب شما برای این نقش کمک کند:

  • برای یافتن فرصت‌های تجاری جدید چگونه برخورد می‌کنید؟

  • می‌توانید فروش چالش‌برانگیزی را که بسته‌اید و چگونه به آن دست یافتید، توضیح دهید؟

  • از چه استراتژی هایی برای حفظ روابط مشتری استفاده می کنید؟

این سوالات برای ارزیابی مهارت‌های حل مسئله و توانایی شما برای ایجاد روابط پایدار در زمینه توسعه کسب‌وکار طراحی شده‌اند.

نمایش اجمالی اجرایی توسعه کسب و کار: اطلاعات کلیدی

در اینجا یک جدول سریع وجود دارد تا اطلاعات کلیدی درباره نقش‌ها و مسئولیت‌های اجرایی توسعه کسب‌وکار را به شما بگوید:

عوامل توضیح
نقش فرصت های تجاری را شناسایی کنید، روابط با مشتری ایجاد کنید، و استراتژی های فروش ایجاد کنید.
مسئولیت های کلیدی تحقیق بازار، توسعه استراتژی‌های فروش و مدیریت روابط با مشتری.
مهارت های ضروری ارتباطات، حل مسئله، شبکه سازی و ایجاد رابطه.
تجربه تجربه ثابت شده در فروش، توسعه کسب و کار، یا تحقیقات بازار.
حقوق 2,00,000 تا 5,00,000 روپیه در سال با میانگین 3,08,000 روپیه.

نتیجه گیری

مسئولیت های اصلی یک مدیر توسعه کسب و کار شامل گسترش پایگاه مشتری و ابتکار عمل برای افزایش فروش و درآمد است. توسعه کسب و کار وظایف و مسئولیت های اجرایی شامل یک شغل چندوظیفه ای است که در آن ارتباطات قوی، حل مسئله و شبکه سازی هرم های این مشخصات شغلی هستند. از شما خواسته می شود که فرصت های تجاری جدیدی برای شرکت پیدا کنید. و این نیست؛ سرگرم کننده ترین بخش تبدیل شدن به نمایه شغلی مدیر توسعه کسب و کار، ارائه ایده های بازاریابی جدید است.

میانگین بسته حقوقی یک مدیر اجرایی توسعه کسب و کار 3.8 روپیه در سال است. به یاد داشته باشید که بسته حقوقی فقط با توجه به تجربه، درآمد و استراتژی شما بالاتر و بالاتر می رود. به دنیای کسب و کار خوش آمدید که در آن شبکه سازی و رویاپردازی در کنار هم قرار می گیرند تا بهترین ایده ها و رشد را برای یک شرکت ایجاد کنند. اولین قدم را برای تبدیل شدن به مدیر اجرایی توسعه کسب و کار بعدی از طریق MBA بردارید. به دنیای فرصت ها، مهارت ها و تجربه ها خوش آمدید.

سوالات متداول

Q1. نقش اصلی یک مدیر توسعه کسب و کار چیست؟

یک مدیر توسعه کسب و کار در درجه اول برای افزایش فروش و درآمد یک کسب و کار/سازمان/شرکت و گسترش شبکه و تعداد مشتریان برای ایجاد بازده مالی بالاتر کار می کند.

Q2. مهارت های برتر برای یک مدیر توسعه کسب و کار چیست؟

برای اینکه یک مدیر اجرایی موفق در توسعه کسب و کار باشید، باید بسیار حرفه ای و دارای مجموعه مهارت های روان باشد. مهارت های زیر برای این رشته حیاتی هستند-

  • مهارت های ارتباطی

  • مهارت های مذاکره

  • فروش

  • مدیریت پروژه

  • تجزیه و تحلیل داده ها

Q3. حداقل واجد شرایط بودن برای مدیر توسعه کسب و کار چقدر است؟

حداقل شرایط لازم برای تصدی نقش مدیر اجرایی توسعه کسب و کار، داشتن مدرک لیسانس در زمینه مدیریت بازرگانی، فروش یا بازاریابی، فروش یا هر رشته مرتبط است. از آنجایی که مدیر توسعه کسب و کار پست بالاتری است، چند سال تجربه برای ایمن کردن کیف ضروری است.

Q4. میانگین مقیاس دستمزد برای مدیران توسعه کسب و کار در هند چقدر است؟

میانگین مقیاس دستمزد سالانه برای مدیران توسعه کسب و کار حدود 200000 روپیه تا 500000 روپیه در سال است که میانگین آن در هند 308000 روپیه است.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON