جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی تأثیرات کلاس های درس برگردان بر تعامل و یادگیری دانش آموزان

بررسی تأثیرات کلاس های درس برگردان بر تعامل و یادگیری دانش آموزان

فهرست مطالب

بررسی تأثیرات کلاس های درس برگردان بر تعامل و یادگیری دانش آموزان

کلاس های برعکس چیست و چرا مهم هستند؟

یک دهه پیش، چه کسی فکر می کرد آموزش و یادگیری می تواند نوآورانه باشد؟ کلاس‌های درس سنتی را می‌توان به محیط‌های خلاقانه برای ارائه آموزش تبدیل کرد، ایده‌ای که بسیار دور از ذهن باقی ماند، اما نه برای مدت طولانی.  ما به مقطعی رسیده‌ایم که در آن آموزش و پرورش دیگر محدود به یک سیستم نیست و تلاش می‌شود تا اطمینان حاصل شود که این درس‌ها و ارزش‌ها قویاً تلقین می‌شوند تا از موانعی که روش‌های سیستمی قدیمی برای ما گذاشته‌اند، عبور کنیم. کلاس درس معکوس نمونه ای از این نوآوری است. این یک نوع مفهوم استراتژیک است که شامل دگرگونی روش ها و محیط های یادگیری سنتی است.

در اینجا، دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا از طریق رسانه‌های مختلف آموزشی مانند فیلم‌ها، خواندنی‌ها، و منابع متفرقه دیگری که مهارت‌های یادگیری آنها را افزایش می‌دهد، یاد بگیرند. پس از یادگیری، آنها در کلاس های خود در مورد این موارد بحث می کنند و از آن دانش برای بهبود مهارت های خود مانند حل مسئله استفاده می کنند. این امر یادگیری تعاملی آنها را تقویت می کند. این روش یادگیری به چندین مؤلفه تقسیم می شود، اجازه دهید آنها را درک کنیم:

فعالیت های قبل از کلاس – ویدئوها و سخنرانی ها

معلمان دانش‌آموزان را با سخنرانی‌های ضبط‌شده یا ویدیوهای ویژه‌ای که دانش‌آموزان در خانه تماشا می‌کنند درگیر می‌کنند. این مفاهیم آنها را ساده می کند و روش جدیدی را برای یادگیری حتی مفاهیم پیچیده به آنها می دهد.

Readings

مطالب خواندنی زیادی در مورد مفاهیمی که از دانش آموزان انتظار می رود یاد بگیرند وجود دارد. اینها شامل فصل‌های کتاب درسی، مقاله‌ها، وبلاگ‌ها، روزنامه‌خوانی‌ها و غیره می‌شود. چنین مطالبی به آنها منبعی می‌دهد تا مفاهیم خود را به هم متصل کنند و شانس ماندن اطلاعات در حافظه بلندمدت آنها را افزایش می‌دهد.

برگزاری آزمون

آزمون‌های مختصری وجود دارد که برای درک اینکه آیا دانش‌آموزان مطالب و ویدیوها را مفید می‌دانند یا خیر، برگزار می‌شوند. چنین آزمون هایی آنها را به نوع سؤالاتی که ممکن است برای پاسخ دادن به آنها نیاز داشته باشند عادت می دهند و آنها را برای امتحانات بهتر آماده می کند.

جلسات تعاملی در کلاس درس

در طول کلاس‌های خود، دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا در بحث‌های مفصل درباره مفاهیمی که یاد می‌گیرند شرکت کنند. این نه تنها به آنها مجموعه ای از دیدگاه های متنوع می دهد، بلکه از طریق چنین بحث هایی، آنها این مفاهیم را برای مدت طولانی تری به خاطر می آورند.

همکاری و کار در یک گروه

دانشجویان تشویق می‌شوند تا در محیط‌های گروهی کار کنند تا روحیه ورزشکاری و همکاری را علی‌رغم تضاد ایده‌ها و تصمیم‌ها توسعه دهند. چنین فعالیتی اغلب در پروژه های گروهی، مطالعات موردی و سایر توانایی های متفرقه حل مسئله گنجانده می شود.

فعالیت های عملی

چندین تمرین عملی مانند بازدیدهای عملی از آزمایشگاه‌ها، آزمایش‌ها برای مفاهیم مختلف مبتنی بر علم و بازدیدهای میدانی وجود دارد که درک آنها را از مفاهیم گسترش می‌دهد و همچنین حافظه آنها را بهبود می‌بخشد، بنابراین آنها برای مدت طولانی مفاهیم جدیدی را یاد می‌گیرند. آنها می توانند با پیوند دادن آنچه که آموخته اند با آنچه تجربه کرده اند، آنها را به یاد بیاورند.

آموزش در مورد تأثیرات کلاس‌های برعکس بر یادگیری دانش‌آموزان

اجازه دهید مزایای کلیدی کلاس‌های درس معکوس در تعامل و یادگیری دانش‌آموز را درک کنیم:

یادگیری فعال

مطالبی مانند ویدئوهای آنلاین، جلسات زنده، و حتی نسخه‌های چاپی دیگر مانند کتاب، مقاله، روزنامه و غیره در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. این موارد یادگیری فعال را ترویج می‌کنند و دانش‌آموزان فراتر از آنچه در کتاب‌های درسی‌شان تدریس می‌شود، یاد می‌گیرند. به عنوان مثال، ممکن است موضوعی مانند علوم سیاسی از طریق کتب درسی تدریس شود، اما مفاهیمی که بخشی از آن هستند مانند حکمرانی، سیاست گذاری و اجرا و همچنین موضوعات مهم دیگر، در صورتی که این مفاهیم از طریق روزنامه به دانش آموزان توضیح داده شود، بسیار بهتر قابل درک است. مطالعه‌هایی که در آن‌ها یاد می‌گیرند که این مفاهیم هنگام اجرا در واقعیت چگونه به نظر می‌رسند. از این طریق می توانند سریعتر به هم متصل شوند. این منطق در مورد سایر موضوعات نیز صدق می کند.

همکاری و کار گروهی

یک فرد همیشه قادر است تا حد معینی فکر کند. میزان تفکر و تصور ما اغلب به تجربیات ما بستگی دارد و تحت تاثیر آن هاست. هنگامی که به صورت جداگانه روی پروژه ها کار می کنیم، این تفکر ما را محدود می کند. با این حال، در یک گروه، مجموعه ای متنوع از تجربیات، همراه با دانش و مهارت هایی که منحصر به فرد هستند، وجود دارد. این به آن‌ها کمک می‌کند تا برای هر مشکلی راه‌حل مؤثرتری ایجاد کنند و در عین حال روی ایده‌های نوآورانه نیز کار کنند. کار گروهی اغلب برای ارتقای خلاقیت و همچنین همکاری تشویق می شود. در سنین بسیار پایین، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه با اختلاف نظرها، همدلی و نحوه ترکیب ایده‌های متنوع در حین نتیجه‌گیری بدون تأخیر، کنار بیایند. این یادگیری زمانی مفید می‌شود که آنها در شرکت‌ها کار می‌کنند، زیرا پروژه‌های بسیار کمی وجود دارد که شخص می‌تواند همه را به تنهایی انجام دهد.

توسعه مهارت و تبادل نظر

در کلاس‌های برعکس، دانش‌آموزان بر اساس آموخته‌های خود با همسالان، همتایان و معلمان خود تعامل برقرار می‌کنند. در ابتدا، حتی اگر مردد باشند، در درازمدت، مهارت‌های اساسی مانند برقراری ارتباط را از طریق ابراز نظر و دانستن چگونگی چارچوب‌بندی آن و همچنین یادگیری از طریق دیدگاه‌های مختلف توسعه می‌دهند. دانش آموزان علیرغم اینکه بخشی از یک گروه سنی هستند، عمدتاً به دلیل تجربیات فردی آنها متفاوت فکر می کنند. این بدان معناست که گرد هم آمدن در یک گروه باعث تبادل سالم ایده‌های منحصربه‌فرد می‌شود، حتی اگر همه آنها با یکدیگر موافق نباشند.

حافظه و یادآوری بهتر

دانش‌آموزان می‌توانند روش‌های اساسی سنتی یادگیری را کاملاً پیش پا افتاده بدانند. سرمایه‌گذاری‌های تجاری زیادی وجود دارد که مقدار زیادی پول را برای توسعه مدل‌های مبتنی بر فناوری ed سرمایه‌گذاری می‌کنند. این تلفیقی از آموزش و فناوری است تا مزایای هر دو را ترکیب کرده و یادگیری را به یک تجربه جذاب تبدیل کند. در نتیجه حتی از یادگیری مفاهیم دشوار لذت می برند. بنابراین، هنگامی که از تکنیک های کلاس درس معکوس استفاده می شود، استفاده کارآمدتری از ابزارهای فناورانه برای آموزش موضوعاتی مانند تاریخ وجود دارد. به عنوان مثال، مفاهیم تاریخی را می توان از طریق سینما آموزش داد، در حالی که مفاهیم ریاضی را می توان از طریق مثال های جالب و جذاب زندگی واقعی آموزش داد. هدف فقط ساده کردن مفاهیم نیست، بلکه اطمینان از اینکه دانش آموزان سریعتر یاد می گیرند و در حافظه بلندمدت ذخیره می شوند، شانس بازیابی آن اطلاعات را افزایش می دهد.

نتیجه گیری: کلمات نهایی

چندین روش تدریس در تکنیک کلاس درس معکوس گنجانده شده است. این امر یادگیری مشارکتی را تضمین می کند و دانش آموزان را تشویق می کند که به آنها کمک می کند با انگیزه و سازگار باقی بمانند. هر تکنیک یادگیری و تدریس مزایایی برای ارائه دارد. هدفی پشت آن است. علاوه بر این، آنها همچنین گزینه‌های متعددی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند که از آن‌ها مطالعه کنند، زیرا اگر روش سنتی را دشوارتر می‌دانند، می‌توانند روش‌های مختلفی را برای یادگیری مفاهیم امتحان کنند.

سوالات متداول

Q.1 چرا به این مفهوم کلاس درس معکوس می گویند؟

اصطلاح کلاس درس معکوس به معنای برگرداندن مدل آموزشی سنتی به مدلی نوآورانه برای آموزش و یادگیری است.

س.2 چه کسانی به عنوان حامیان کلاس های درس معکوس در نظر گرفته می شوند؟

جان برگمان و آرون سامز به عنوان دو مهم‌ترین مدافع کلاس‌های درس معکوس در نظر گرفته می‌شوند.

س.3 چهار ستون یادگیری معکوس چیست؟

در اینجا چهار پایه یادگیری معکوس آمده است:

  • محیط انعطاف پذیر

  • فرهنگ یادگیری

  • محتوای عمدی

  • آموزگار حرفه ای

Q.4 انواع کلاس های درس متحرک چیست؟ 

دو نوع کلاس درس معکوس، مدل‌های تحت رهبری دانش‌آموز و مدرس هستند.

Q.5 نام دیگر کلاس های درس معکوس چیست؟

نام دیگر کلاس درس معکوس، یادگیری ترکیبی است.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON