جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی: راهنمای کامل 2024

MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی: راهنمای کامل 2024

فهرست مطالب

MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی: راهنمای کامل 2024

«مردم ثبات را دوست دارند. چه فروشگاه باشد و چه رستوران، آنها می خواهند بیایند و ببینند که شما به چه چیزی معروف هستید.” ―میکی درکسلر

آیا از آمازون، Bigbasket و Pantaloons خرید می کنید؟ خوب، در این عصر دیجیتال، همه ما درگیر خرید آنلاین هستیم و به هر طریقی به صنعت خرده فروشی متصل هستیم.

صنعت خرده فروشی دامنه وسیعی از جمله فروشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، بازارها، مراکز خرید و خرید آنلاین است. این یک بخش سوم است که به طور مستقیم با توزیع و فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف کنندگان سر و کار دارد. اگر مجذوب صنعت خرده‌فروشی هستید و می‌خواهید در این بخش مدیریت و رهبری کنید، یک MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی می‌تواند یک برنامه عالی برای پیگیری باشد.

حوزه خرده فروشی ارتباط نزدیکی با سایر رشته های مدیریت کسب و کار مانند تجارت بین المللی، بازاریابی و تدارکات، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت عملیات و تجارت مد دارد. بیایید درباره MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی بیشتر کاوش کنیم و ببینیم چرا یک جریان شغلی ارزشمند برای رشد و پیشرفت است.

چرا یک MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی انتخاب کنید؟

اگر می خواهید یک MBA در مدیریت خرده فروشی را دنبال کنید، این برنامه می تواند از نظر رشد شغلی، توسعه مهارت ها و فرصت های شغلی جدید بسیار سودمند و با ارزش است.

برخی از دلایل برجسته برای انتخاب MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی به شرح زیر است:

  • این برنامه دانش عمیقی در مورد بخش خرده فروشی، مدیریت آن، و پویایی در حال تغییری که در آن فعالیت می کند به شما ارائه می دهد. دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه کالاها را تبلیغ کنند، کارمندان را سازماندهی کنند، خدمات مشتری را مدیریت کنند، و بر موجودی‌ها نظارت کنند.

  • این یک برنامه آموزشی مقرون‌به‌صرفه است که به شما امکان می‌دهد از راحتی خانه و برنامه‌های غیرمنعطف مطالعه کنید و تعادل بین کار، مطالعه و تعهدات شخصی را برای شما آسان‌تر می‌کند.

  • MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی به نامزدها کمک می کند تا یک شبکه حرفه ای قوی از همتایان، مربیان و متخصصان صنعت ایجاد کنند که منجر به پیشرفت شغلی و فرصت های کاری بهتر می شود.

  • این برنامه تجربیات عملی ارزشمندی را با پروژه ها، سمینارها، گفتگوهای صنعتی و دوره های کارآموزی ارائه می دهد. همچنین مشتاقان را برای رقابتی ماندن و برجسته شدن در بازار آماده می‌کند.

همچنین بخوانید: دوره های آنلاین MBA: راهنمای کامل

معیارهای واجد شرایط بودن برای MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی 

برای درخواست MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی، دانشجویان باید معیارهای واجد شرایط بودن زیر را داشته باشند:

جزئیات جزئیات
مدارک تحصیلی همه داوطلبانی که برای MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی درخواست می‌کنند، باید دارای مدرک فارغ‌التحصیلی در هر رشته‌ای از دانشگاه معتبر UGC باشند.
معیارهای علامت گذاری کاندیداها باید حداقل 40 درصد در فارغ التحصیلی یا 50 درصد کلی در 3 سال دیپلم پلی تکنیک از هیئت معتبر کسب کنند. 
بسیاری از کالج‌ها در آزمون پذیرش جداگانه برای دانش‌آموزان شرکت می‌کنند تا واجد شرایط این برنامه شوند.
محدودیت سنی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.
تسلط به زبان انگلیسی اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون انگلیسی داشته باشید. 

کالج های برتر ارائه دهنده MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی

MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی یکی از برنامه های مدیریت تخصصی است که نحوه عملکرد کسب و کارهای خرده فروشی و نحوه مدیریت موثر جنبه های مختلف عملیات خرده فروشی را آموزش می دهد.

بسیاری از کالج‌های شناخته‌شده در هند MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی ارائه می‌دهند، که به متخصصان و دانشجویان این امکان را می‌دهد تا روند بازار را درک کنند و با چالش‌های بخش خرده‌فروشی مقابله کنند.

برخی از کالج های برتر ارائه دهنده MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی به شرح زیر است:

نام دانشکده نام دوره هزینه های برنامه
دانشگاه آنلاین جین  MBA آنلاین در عملیات بانکداری خرده فروشی 1,70,000 روپیه/-
دانشگاه آنلاین DY Patil MBA در مدیریت خرده فروشی (RM) 1,70,000 روپیه/- (برای دانشجویان هندی)
3,50,000 روپیه/- (برای دانشجویان بین‌المللی)
دانشگاه آنلاین Chandigarh MBA در مدیریت خرده فروشی 1،50،000 روپیه/-
دانشگاه آنلاین پارول  MBA آنلاین در خرده فروشی مدیریت 1.50000 روپیه/-
دانشگاه بین المللی Symbiosis – آموزش از راه دور  دیپلم تحصیلات تکمیلی در مدیریت خرده فروشی 65000 روپیه/- (برای دانشجویان هندی)
1811 دلار (برای دانشجویان بین‌المللی)1500 دلار (برای SAARC) دانش آموزان)

برنامه آموزشی دوره MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی 

برنامه درسی MBA آنلاین معمولاً برای پاسخگویی به رهبران صنعت و کارآفرینان آینده طراحی شده است. این شامل ترکیبی از اصول اصلی کسب و کار همراه با استراتژی های رهبری پیشرفته و برنامه های کاربردی عملی است. برنامه درسی در درجه اول بر مطالعات موردی در دنیای واقعی، یادگیری متمرکز بر صنعت و پروژه های تعاملی متمرکز است.

برنامه درسی سالانه MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی به شرح زیر است:

سال اول – برنامه درسی دوره مدیریت خرده فروشی
سیستم اطلاعات مدیریت حسابداری مدیریت و هزینه
اصول مدیریت مدیریت مالی
آمار کسب و کار مدیریت منابع انسانی
حسابداری برای مدیران روش تحقیق
اقتصاد کسب و کار و محیط زیست مدیریت بازاریابی
رفتار سازمانی تحقیق عملیات
مهارت های استخدام – 1 مهارت های استخدام – 2
انتخابی -1 (یکی را انتخاب کنید) انتخابی – 2 (یکی را انتخاب کنید)
سال دوم – برنامه درسی دوره مدیریت خرده فروشی
جنبه های حقوقی کسب و کار مدیریت استراتژیک
پروژه جامع پروژه کارآموزی تابستانی
مدیریت استراتژیک خرده فروشی رفتار خرید خرده فروشی
تجزیه و تحلیل خرده فروشی اخلاق کسب و کار و حاکمیت شرکتی
مدیریت سازمانی و نوآوری جدید پروژه جامع
مدیریت برند خرده فروشی تدارکات خرده فروشی
تجارت الکترونیک

منبع: Syllabus @ Parul University

برترین استخدام کنندگان برای MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی در هند کدامند؟

صنعت خرده فروشی به سرعت در حال رشد است و با آخرین روندهای بازار سازگار می شود. بنابراین، درها را برای نقش‌های شغلی متنوع در حوزه‌های مختلف، مانند مدیریت زنجیره تامین، تجارت دیجیتال و پشتیبانی مشتری باز می‌کند. غول‌های بزرگ خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک فعالانه به دنبال فارغ‌التحصیلانی هستند که بتوانند رویکردهای نوآورانه ارائه دهند و خرده‌فروشی و عملیات را بهینه کنند.

برخی از بهترین استخدام‌کنندگان برای MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی در هند به شرح زیر هستند:

استخدام کنندگان برتر برای MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی
سبک زندگی بین المللی Flipkart
Reliance Retail Walmart هند
خرده فروشی Aditya Birla آمازون هند
خریداران توقف می کنند Snapdeal
Hindustan Unilever Limited (HUL) Myntra

فرصت های شغلی و حقوق 

برخی از پروفایل های شغلی محبوب خرده فروشی برای فارغ التحصیلان MBA و حقوق آنها در زیر به اشتراک گذاشته شده است. حقوق های ذکر شده ممکن است بسته به مکان، سازمان و سطح تجربه متفاوت باشد.

نمایه‌های شغل میانگین حقوق
مدیر خرده فروشی INR 2.4 LPA – 7.1 LPA 
مدیر زنجیره تامین INR 3.0 LPA – 29.7 LPA
مدیر تجارت الکترونیک INR 2.3 LPA – 20.0 LPA
تحلیلگر خرده فروشی INR 2.6 LPA – 18.0 LPA
مدیر ارتباط با مشتری INR 1.5 LPA – 7.4 LPA
مدیر بازاریابی INR 2.4 LPA – 24.5 LPA

همچنین بخوانید: MBA از راه دور در مدیریت خرده فروشی: راهنمای کامل

Wrapping It Up..

خرده فروشی یک صنعت پویا است که در 10 سال گذشته 30 درصد رشد کرده است. با توجه به تنوع گسترده نقش های شغلی و فرصت های شغلی جهانی، فارغ التحصیلان MBA بیشتر و بیشتر به سمت این برنامه تمایل پیدا می کنند. طبق نظرسنجی‌های اخیر، یک MBA آنلاین در مدیریت خرده‌فروشی بیش از 2 میلیون فرصت شغلی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

بنابراین، اگر فارغ التحصیل هستید و قصد دارید نقش های مدیریتی در کسب و کارهای خرده فروشی را به عهده بگیرید یا برند خرده فروشی خود را راه اندازی کنید، زمان آن فرا رسیده است که در یک MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی ثبت نام کنید تا دانش، تخصص و مهارت های لازم را به دست آورید. به یاد داشته باشید که MBA آنلاین در مدیریت خرده فروشی نه تنها دانش کامل صنعت را در مورد این رشته به شما ارائه می دهد، بلکه شما را برای برجسته شدن در بازار نیز آماده می کند.

سوالات متداول

Q1. آیا مدیریت خرده فروشی شغل خوبی برای دنبال کردن است؟

در سناریوی تجاری فعلی، تقاضا و قرار گرفتن در معرض در صنعت خرده‌فروشی هر سال در حال افزایش است. و بنابراین، تعداد فزاینده‌ای از نقش‌های شغلی برای متخصصان ماهری که می‌توانند موقعیت‌های مدیریتی را اداره کنند و نوآوری را در این بخش هدایت کنند، در حال ظهور است.

Q2. برخی از شرکت های خوبی که فارغ التحصیلان مدیریت خرده فروشی MBA را استخدام می کنند کدامند؟

برخی از شرکت‌های خوبی که فارغ‌التحصیلان مدیریت خرده‌فروشی MBA را استخدام می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • آمازون

  • Walmart

  • Macy’s

  • نایک

  • Reliance Retail

  • H&M

Q3. بعد از MBA در مدیریت خرده فروشی چه کاری می توانم انجام دهم؟

پس از کسب مدرک MBA در مدیریت خرده‌فروشی، یک فرد می‌تواند برای مشاغل مختلف مانند:

  • مدیر فروشگاه

  • مدیر زنجیره تامین

  • مدیر بازاریابی

  • مدیر محصول

  • مشاور خرده فروشی

  • مدیر تجارت الکترونیک

Q4. حوزه کاری یک مدیر خرده فروشی چیست؟

مدیر خرده‌فروشی دارای طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌ها از جمله استخدام، آموزش، مدیریت بودجه، نگهداری سوابق مالی و نظارت بر کارکنان خود است.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON