تجزیه و تحلیل نتایج برنامه های تدریس خصوصی در آموزش K-12
روش تدریس خصوصی توجه دانشگاهی زیادی را در زمینه آموزش به خود جلب کرده است. برنامه های تدریس خصوصی در آموزش K-12 یکی از پایه های یادگیری مشارکتی است که به عنوان یک روش آموزشی ضروری برای آموزش فراگیر دیده می شود. بنابراین، تدریس خصوصی مستلزم سناریویی است که به موجب آن افراد شایسته و ماهر به همنوعانی که شایستگی و مهارت بیشتری دارند، کمک و حمایت مرتبط، هدفمند و سیستماتیک می کنند. در دنیای معاصر، برنامه های تدریس خصوصی مورد توجه قرار گرفته است. وقتی کسی چنین برنامههایی را مطالعه میکند که در آن گروهی از دانشآموزان تحت مداخله معلمان مشغول تدریس خصوصی همتایان خود هستند، تحت تأثیر قرار میگیرد. اما همه اینها در رابطه با آموزش و به طور خاص تر، با توجه به نتایج برنامه هایی مانند این چه معنایی دارد؟ در این وبلاگ، موارد زیر را بررسی خواهیم کرد: یافتهها برنامههای تدریس خصوصی در آموزش k-12.
عملکرد آکادمیک پیشرفته
عملکرد تحصیلی یکی از مهمترین جنبه هاست. بسیاری از مطالعات نشان میدهند که دانشآموزانی که عملکرد خوبی دارند، تمایل زیادی به تدریس خصوصی دارند. این واقعیت یک چرخه مثبت ایجاد می کند زیرا هم معلم و هم دانش آموز سود می برند. به عنوان مثال: در آموزش K-12 اگر علم را در برنامه درسی خود داشته باشید، ممکن است در درک سوالات ریاضی و فیزیک با مشکل مواجه شوید. اگر یکی از دوستان شما در یکی از این موضوعات ضریب هوشی پیشرفته ای داشته باشد، می تواند شما را با همین موضوع راهنمایی کند. احتمالاً وقتی دوستانتان آن را برای شما توضیح می دهند، این مفهوم را متوجه خواهید شد. بنابراین، ممکن است عملکرد بهتری نسبت به سایر همتایان خود داشته باشید که در چنین برنامهای شرکت ندارند. این عملکرد تحصیلی شما را بهبود می بخشد.
مهارت های اجتماعی بهبود یافته
توسعه مهارتهای اجتماعی جزء ضروری یک برنامه تدریس خصوصی است که از عملکرد قوی اجتماعی و تحصیلی دانشجویان حمایت میکند. مدتهاست که پذیرفته شدهاست که توسعه مهارتهای اجتماعی در بین دانشجویان برای عملکرد خوب هم از نظر تحصیلی و هم از نظر حرفهای ضروری است. کودکان میتوانند انواع مهارتهای اجتماعی-عاطفی حیاتی، از جمله همدلی، همکاری، و تکنیکهای حل مسئله را در محیط ویژهای که تعامل با همسالان ارائه میدهد، کسب کنند.
جوانان برقراری ارتباط با یکدیگر و ایجاد روابط پایدار در کلاس درس را سادهتر میدانند، زیرا همکلاسیهای آنها علایق و محدوده سنی خود را به اشتراک میگذارند. این ارتباط اجتماعی سالم می تواند اعتماد به نفس و احساس کودک را افزایش دهد که به نوبه خود ممکن است مهارت های اجتماعی را بهبود بخشد. با این حال، یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تعاملات با همسالان به دلیل طرد شدن، قلدری و رفتارهای غیرعادی همسالان میتواند برای رشد مهارتهای اجتماعی و عاطفی مضر باشد.
افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
راههای زیادی وجود دارد که تدریس خصوصی باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس کودک میشود. معلمان احساس می کنند در توضیح موضوعات دشوار توانایی بیشتری دارند، که ممکن است عملکرد آنها را در کلاس بهبود بخشد و به آنها احساس رضایت بدهد. از آنجایی که آنها موضوع را عمیقا و واضح درک می کنند، مربیان اغلب احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند. همچنین این احتمال را افزایش می دهد که در امتحانات بعدی، امتحانات یا به طور کلی تکلیف بهتر عمل کنید. سطح بالای اعتماد به نفس و عزت نفس در شخصیت بسیاری از دانش آموزان ریشه دوانده است. متأسفانه، اعتماد به نفس و عزت نفس برای افرادی که از نظر تحصیلی رنج می برند بسیار سریع از بین می رود. همچنین ممکن است کودکی که فاقد اعتماد به نفس است، مهارت های جدید را به دست آورد و در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشد.
مهارت های ارتباطی پیشرفته
تدریس همتا به مربیان و معلمان کمک می کند تا مهارت های ارتباطی ضروری را کسب کنند. به معلمان آموزش داده می شود که چگونه سؤالات را فرموله کنند، سؤالات روشنگرانه بپرسند و سبک آموزشی خود را برای برآورده کردن نیازهای دانش آموزان تغییر دهند. مهارتهای ارتباطی نیز هنگامی که با یکدیگر در تعامل هستید و سؤال میپرسید، بهبود مییابد. به نوبه خود، مربیان توانایی خود را در پرسیدن سؤال و جستجوی توضیحات هنگامی که با مشکلاتی روبرو می شوند، بهبود می بخشند، که یک مهارت حیاتی برای یادگیری مادام العمر است.
نگهداری و درک بهتر مواد< /h2>
ظرفیت یک فرد برای ذخیره دانش جدید در حافظه بلندمدت خود برای بازیابی و کاربرد آسان در آینده به عنوان حفظ یادگیری شناخته می شود. به عبارت دیگر، حفظ یادگیری فرآیندی است برای اطمینان از اینکه اطلاعات جدید برای مدت طولانی با شما باقی می ماند. وقتی تدریس خصوصی انجام می شود، تمایل دارید چیزها و مفاهیم را برای مدت طولانی به خاطر بسپارید. این در سناریوی آموزشی K-12 دیده می شود زیرا دانش آموزان دوستان خود را بهتر از معلمان می شناسند. بنابراین آنها ممکن است از موقعیت های خاصی برای درک مفهوم استفاده کنند. بهعنوان مثال: بهویژه برای موضوعات تاریخ، دانشآموزان به دلیل داستانهای پخته، تمایل دارند برای مدت طولانی آن را حفظ کنند. این منجر به درک بهتر و نرخ نگهداری بهتر می شود.
توسعه مهارت های رهبری و مربیگری< /h2>
توسعه مهارتهای رهبری و مربیگری نه تنها برای همتایان قابل اجرا است، بلکه برای کسی که در حال تدریس است نیز قابل اجرا است. معلمان همتا فرصت ویژه ای برای توسعه این توانایی های بازخورد دارند. معلمان توانایی شناسایی گرایشها در کار دانشآموزان و رتبهبندی زمینههای بهبود را به دست میآورند. آنها با گوش دادن به نیازها و آرزوهایشان به همسالان خود در یافتن راهبردهایی برای دستیابی به اهدافشان کمک می کنند. این واقعیت که همه اینها در بستر ارتباط و آگاهی بلاغی رخ می دهد، ممکن است مهم ترین عامل باشد. معلمان این توانایی را به دست می آورند که بازخورد خود را متناسب با دانش آموزان و موقعیت های مختلف در طول زمان تغییر دهند. معلمان همتا باید این ویژگی ها را در زمینه رهبری در نظر بگیرند، زیرا نه تنها در مهارت های ارتباطی و بین فردی عالی هستند، بلکه بسیار مورد احترام هستند.
افزایش انگیزه
انگیزه یکی از عوامل اصلی برای شروع هر برنامه ای است. تدریس خصوصی هم برای مربی و هم برای معلم خصوصی خوب است. استاد راهنما پس از مدتی دروس، اغلب نسبت به دانش آموزان خود احساس وظیفه می کند و نقش آنها را جدی می گیرد، که باعث افزایش میل آنها به عملکرد خوب در استانداردهای K-12 می شود. کمک یک به یک و اختصاصی می تواند به مربیان کمک کند تا هیجان خود را برای مطالعه دوباره برانگیزند و علاقه خود را به موضوع مورد نظر احیا کنند.
چالشها و ملاحظات
ما نتایج مثبت متعددی را از آموزش همتایان دیدهایم، اما آنها نیز چالشهایی دارند. برای اجرای موفقیت آمیز یک برنامه خاص باید برنامه و مدیریت مناسبی داشته باشید. برخی از ملاحظات در زیر فهرست شده است.
-
آموزش و پشتیبانی: مربیان باید آموزش مناسبی دریافت کنند تا تضمین شود که توانایی ها و اطلاعات مورد نیاز برای کمک به همتایان خود را دارند. همچنین وجود تسهیلگران و حمایت مداوم معلمان ضروری است.
-
تطبیق جفتها: پیدا کردن یک تطابق خوب بین مربیان و مربیان میتواند دشوار باشد. برای ایجاد جفتهای خوب، متغیرهایی از جمله شخصیت، ترجیحات یادگیری و جایگاه تحصیلی باید در نظر گرفته شوند.
-
حفظ چیزها در تعادل: بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که تدریس خصوصی برای معلمان زیاد نیست. برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، معلمان باید تعادلی بین تلاش تحصیلی خود و تعهدات آموزشی خود ایجاد کنند.
-
سازگاری مهم است: سازگاری بین 2 همتا نیز مهم است. بنابراین قبل از شروع برنامه تدریس خصوصی، باید در نظر داشت که همتایان فقط در سطح K-12 هستند. آنها باید بتوانند آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سپس فقط آنها می توانند موضوع را درک کنند.
-
ارزیابی و بازخورد: برای پیگیری پیشرفت معلمان و مربیان، ارزیابی و بازخورد منظم مورد نیاز است. این به شناسایی مناطق نیازمند توسعه و اجرای اصلاحات برنامه مورد نیاز کمک می کند.
نتیجه گیری
برنامه های تدریس خصوصی همتایان در آموزش K-12 این قدرت را دارند که نحوه یادگیری کودکان را تغییر دهند. این برنامه ها با ایجاد اعتماد به نفس، توسعه کیفیت رهبری، بهبود مهارت های اجتماعی و بهبود موفقیت تحصیلی، رویکردی جامع به آموزش ارائه می دهند. با این حال، برنامه ریزی، پشتیبانی و آموزش مناسب برای اجرای موفق ضروری است. با شرکت در تدریس خصوصی، شما نه تنها به همکاران خود در موفقیت تحصیلی کمک می کنید، بلکه در مسیر توسعه شخصی نیز حرکت می کنید. از فرصت استفاده کنید و از این محیط یادگیری مشارکتی به طور کامل استفاده کنید!
سوالات متداول
Q1. نتیجه تدریس خصوصی چیست؟
نشان داده شده است که روشهای تدریس خصوصی همتا، یادگیری را بهبود میبخشد، با پیشرفت متوسطی معادل حدود پنج ماه پیشرفت اضافی در آموزش سطح K-12.
Q2. نتایج یادگیری همتا به همتا چیست؟
تدریس خصوصی همتا یک استراتژی مفید برای تقویت انگیزه و مشارکت و همچنین حفظ اطلاعات، به ویژه در محیط های حرفه ای و آموزشی است. یادگیری همتا میتواند آموزش را بهبود بخشد و باعث رشد مهارتهای نرم مانند حل مسئله، ارتباط، و کار تیمی شود.
Q3. نتایج مورد انتظار از تدریس خصوصی چیست؟
تدریس به افزایش انگیزه، افزایش اعتماد به نفس، افزایش مهارت های رهبری و حفظ کمک می کند.
Q4. اثرات برنامه تدریس خصوصی همتا چیست؟
در یک جلسه تدریس خصوصی، استاد راهنما وقتی یک چالش شناختی را ارائه میکند، درک خود را از موضوع مورد نظر تغییر میدهد و بررسی میکند. همچنین به غلبه بر چالش هایی که در یادگیری به وجود می آیند کمک می کند.
منابع:
آموزش و پشتیبانی: مربیان باید آموزش مناسبی دریافت کنند تا تضمین شود که توانایی ها و اطلاعات مورد نیاز برای کمک به همتایان خود را دارند. همچنین وجود تسهیلگران و حمایت مداوم معلمان ضروری است.
تطبیق جفتها: پیدا کردن یک تطابق خوب بین مربیان و مربیان میتواند دشوار باشد. برای ایجاد جفتهای خوب، متغیرهایی از جمله شخصیت، ترجیحات یادگیری و جایگاه تحصیلی باید در نظر گرفته شوند.
حفظ چیزها در تعادل: بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که تدریس خصوصی برای معلمان زیاد نیست. برای جلوگیری از فرسودگی شغلی، معلمان باید تعادلی بین تلاش تحصیلی خود و تعهدات آموزشی خود ایجاد کنند.
سازگاری مهم است: سازگاری بین 2 همتا نیز مهم است. بنابراین قبل از شروع برنامه تدریس خصوصی، باید در نظر داشت که همتایان فقط در سطح K-12 هستند. آنها باید بتوانند آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سپس فقط آنها می توانند موضوع را درک کنند.
ارزیابی و بازخورد: برای پیگیری پیشرفت معلمان و مربیان، ارزیابی و بازخورد منظم مورد نیاز است. این به شناسایی مناطق نیازمند توسعه و اجرای اصلاحات برنامه مورد نیاز کمک می کند.