تجزیه و تحلیل تأثیر مدارس منشور بر آموزش عمومی: مطالعات موردی از ایالات متحده
مدارس چارتر در چشم انداز آموزشی امروز توجه را به خود جلب کرده اند. با این حال، در هند، این مفهوم جدید است. در مقابل این مفهوم در ایالات متحده بسیار رایج است. مدارس منشور اساساً به طور مستقل اداره می شوند. هدف آنها ترویج نوآوری در سیستم آموزش عمومی و ارائه فرصت های یادگیری جایگزین است. مدارس منشور نیز عمدتاً به دلیل ماهیت مستقل و شیوههای آموزشی متفاوت تا حدی بحثبرانگیز هستند. در این وبلاگ، ما تأثیر مدارس منشور ایالات متحده بر آموزش عمومی و اینکه چگونه می توانند در زمینه هند مفید باشند، تحلیل کرده ایم.
مقدمه ای بر مدارس منشور در هند< /h2>
مدارس منشور عمدتاً مدارس دولتی هستند که توسط منشور تأسیس شده اند. آنها قوانین و مقررات کمی متفاوت از مدارس دولتی یا خصوصی دارند. آنها ممکن است از دولت بودجه دریافت کنند اما مستقل عمل کنند. مدارس منشور ماموریت ها، چشم اندازها، سیاست های آموزشی و برنامه های درسی متفاوتی دارند. هند در تضمین دسترسی همگان به آموزش ابتدایی پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز برخی مشکلات جدی در زمینه کیفیت وجود دارد که نیاز به توجه دارد. اگر از یک مدرسه دولتی محلی بازدید کنید، درک روشنی از نحوه تجربه سیستم مدارس دولتی ما در حال حاضر با بحران خواهید داشت.
اگر در مورد یک روز خاص صحبت کنیم، تقریباً 30٪ از معلمان غیبت می کنند و اکثریت کسانی که سر کار حاضر می شوند فقط دو ساعت در کلاس درس تدریس می کنند قبل از اینکه بقیه روز را به انجام وظایف اداری بپردازند. بیش از نیمی از دانشآموزان کلاس 5 نمیتوانند کتابهای درسی کلاس 2 را بخوانند و بیش از 75 درصد از آنها قادر به تکمیل یک مسئله ضرب دو رقمی نیستند.
مطالعه موردی 1: نیواورلئان، لوئیزیانا
زمینه: پس از طوفان کاترینا، نیواورلئان ساختار سیستم آموزشی عمومی خود را تغییر داد و بیشتر به سمت رویکردی مبتنی بر منشور حرکت کرد. اکثر مدارس دولتی شهر توسط ناحیه Recovery School (RSD) تصرف شدند که آنها را به مدارس عادی تبدیل کرد.
تاثیر بر آموزش عمومی:
-
عملکرد تحصیلی: در حین انجام تحقیق، یافتههای متناقضی به دست میآید. از نظر نمرات آزمون استاندارد، برخی از مدارس منشور از مدارس دولتی عادی بهتر عمل کردهاند، در حالی که برخی دیگر دستاوردهای قابلتوجهی نشان ندادهاند.
-
برابری و دسترسی: برخی از کودکان، بهویژه آنهایی که نیازهای ویژه دارند، در دسترسی به خدمات مناسب با مشکل مواجه شدهاند، که نگرانیهایی را در مورد برابری ایجاد کرده است.
-
رضایت والدین: تعداد زیادی از والدین از طیف وسیعی از گزینههای موجود در مدرسه و همچنین پیشرفتهای آشکاری که در ایمنی و فرهنگ مدرسه انجام شده است ابراز قدردانی کردند.
نتیجه: این مطالعه موردی آشکار میسازد که نیواورلئان به عنوان مدل انتخاب مدرسه که امروز وجود دارد، بدون قدرت عظیمی که به هیئت آموزش ابتدایی و متوسطه لوئیزیانا (BESE) داده شده است، وجود نخواهد داشت. .
یادگیری برای مدارس هند: مطالعه موردی نیواورلئان نشان میدهد که یک ساختار مدرسه مناسب ضروری است. یک پایه مناسب به مدیریت آموزش نیز کمک می کند.
مطالعه موردی 2: شهر نیویورک، نیویورک
زمینه : با تعداد زیادی از مدارس منشور که با مدارس دولتی عادی همزیستی می کنند، شهر نیویورک یکی از بزرگترین و متنوع ترین سیستم های مدارس منشور در ایالات متحده را دارد.
تاثیر بر آموزش عمومی:
-
عملکرد تحصیلی: به طور کلی، مدارس منشور در شهر نیویورک عموماً در عملکرد خود مؤثرتر از مدارس ناحیه هستند و به عنوان مثال، در کسب نتایج امتحانات استاندارد شده بالاتر مؤثر هستند. آکادمی موفقیت که یکی از بزرگترین شبکههای منشور در شهر است، اغلب به امتیازات بسیار بالایی در آزمونها اشاره میکند.
-
تامین مالی و منابع: برخی از گفتگوها در مورد توزیع منابع ظاهر شده و تأثیر آن بر سایر مدارس دولتی سنتی به دلیل قرار گرفتن مدارس منشور در مدارس دولتی ایجاد شده است.< /p>
-
جمعیتشناسی دانشآموز: این یک نگرانی است زیرا ممکن است این تصور را ایجاد کند که مدارس منشور بهتر از مدارس دولتی معمولی عمل میکنند، در حالی که به معنای واقعی تعداد دانشآموزان با نیازهای یادگیری بالا را ثبت نام نمیکنند.
یادگیری برای مدارس هندی: مدارس هندی می توانند متاآنالیز را از این مطالعه موردی بیاموزند. مدارس هند می توانند از یک ساختار حاکمیتی مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش پیروی کنند.
مطالعه موردی 3: دیترویت، میشیگان
زمینه: این مطالعه کیفی مهارت خواندن نمونهای از آکادمیهای مدارس دولتی شهری (مدارس منشور) در شهرستان وین، میشیگان را بهطور تصادفی با نمونهای از جامعه سنتی شهری بهطور تصادفی مقایسه کرد. مدارس در همان منطقه جغرافیایی در کلاس هفتم. نتایج آزمون خواندن از پاییز 2012 برنامه ارزیابی آموزشی میشیگان (MEAP) که توسط وزارت آموزش میشیگان ارائه شده است، در این تحقیق استفاده شد. یازده مدرسه دولتی انتخاب شدند که 15 درصد از کل مدارس دولتی را تشکیل میدهند که به دانشآموزان متوسطه در شهرستان وین خدمت میکنند.
تاثیر بر آموزش عمومی:
-
عملکرد آکادمیک: به طور کلی، تفاوت عملکرد بین مدارس منشور در دیترویت وجود دارد. برخی از آنها حتی عملکرد بهتری نسبت به مدارس دولتی معمولی دارند، اگرچه در مورد همه مدارس اینطور نبود.
-
مشکل مالی: اینجا جایی است که ناحیه جامعه مدارس دولتی دیترویت فشار مدارس اجاره ای در داخل ایالت را احساس کرده است که بر مشکلاتی که تجربه می کند می افزاید.
-
تأثیر بر جامعه: وقتی مدارس دولتی و منشور بر سر دانشآموزان و بودجه رقابت میکنند، تنش و درگیری ایجاد میکند که در نهایت به روابط جامعه آسیب میزند و حمایت از آموزش را ضعیف میکند.
یادگیری برای مدارس هند: مورد میشیگان عمدتاً در مورد مدیریت خوب است که به عملکرد آموزشی خوب کودکان کمک میکند.
مطالعه موردی 4: لس آنجلس، کالیفرنیا
پس زمینه:
جنبش مدرسه منشور در کالیفرنیا یک مطالعه موردی از امکان است. این یک تلاش گروهی برای بالا بردن عملکرد منشور به نفع بسیاری از دانشآموزان است، جنبشی که با رشد انواع مدارس منشور و آموزش به حاشیهرفتهترین دانشآموزان ما حمایت میشود. این داستانی از شجاعت گروهی است، جایی که مربیان و مدیران با هم متحد می شوند تا یکدیگر را مسئول بدانند.
تاثیر بر آموزش عمومی:
-
عملکرد تحصیلی: در ارزیابیهای استاندارد، چندین مدرسه منشور لسآنجلس نتایج تحصیلی عالی نشان دادهاند، حتی برخی از آنها از مدارس دولتی عادی پیشی گرفتهاند.
-
روابط معلم و اتحادیه: تنشها بین اتحادیههای معلمان و مدارس منشور، بیشتر بر سر مزایا، غرامت، و شرایط کاری ایجاد شده است.
-
تنوع و گنجاندن: در حالی که مدارس منشور لس آنجلس به دلیل ابتکارات خلاقانه خود مورد ستایش قرار گرفته اند، آنها همچنین به دلیل رویکردهای نابرابر خود در آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان و دانش آموزان دارای معلولیت مورد انتقاد قرار گرفته اند.
یادگیری برای مدارس هندی: مدارس منشور ایالات متحده درک قوی از دانش آموزان و معلمان دارند. آنها رویکردهای منحصر به فردی به مقررات دانش آموزی در آموزش تحول آفرین دارند.
همچنین بخوانید: بازار آموزش آنلاین ایالات متحده برای رسیدن به 144.30 میلیارد دلار و 87.6 میلیون کاربر تا سال 2029
نتیجه گیری
در ایالات متحده، مدارس منشور تأثیر پیچیده و گسترده ای بر آموزش عمومی دارند. از این مطالعات موردی از نیواورلئان، نیویورک سیتی، دیترویت و لس آنجلس واضح است که مدارس منشور می توانند تأثیر مثبت عمده ای بر پیشرفت دانش آموزان و انتخاب والدین داشته باشند. این را می توان در هند نیز اجرا کرد. برای تضمین یک سیستم آموزشی عادلانه و متعادل برای همه کودکان، این بحث باید مزایا و معایب مدارس منشور را در نظر بگیرد.
منابع:
عملکرد تحصیلی: در حین انجام تحقیق، یافتههای متناقضی به دست میآید. از نظر نمرات آزمون استاندارد، برخی از مدارس منشور از مدارس دولتی عادی بهتر عمل کردهاند، در حالی که برخی دیگر دستاوردهای قابلتوجهی نشان ندادهاند.
برابری و دسترسی: برخی از کودکان، بهویژه آنهایی که نیازهای ویژه دارند، در دسترسی به خدمات مناسب با مشکل مواجه شدهاند، که نگرانیهایی را در مورد برابری ایجاد کرده است.
رضایت والدین: تعداد زیادی از والدین از طیف وسیعی از گزینههای موجود در مدرسه و همچنین پیشرفتهای آشکاری که در ایمنی و فرهنگ مدرسه انجام شده است ابراز قدردانی کردند.
عملکرد تحصیلی: به طور کلی، مدارس منشور در شهر نیویورک عموماً در عملکرد خود مؤثرتر از مدارس ناحیه هستند و به عنوان مثال، در کسب نتایج امتحانات استاندارد شده بالاتر مؤثر هستند. آکادمی موفقیت که یکی از بزرگترین شبکههای منشور در شهر است، اغلب به امتیازات بسیار بالایی در آزمونها اشاره میکند.
تامین مالی و منابع: برخی از گفتگوها در مورد توزیع منابع ظاهر شده و تأثیر آن بر سایر مدارس دولتی سنتی به دلیل قرار گرفتن مدارس منشور در مدارس دولتی ایجاد شده است.< /p>
جمعیتشناسی دانشآموز: این یک نگرانی است زیرا ممکن است این تصور را ایجاد کند که مدارس منشور بهتر از مدارس دولتی معمولی عمل میکنند، در حالی که به معنای واقعی تعداد دانشآموزان با نیازهای یادگیری بالا را ثبت نام نمیکنند.
عملکرد آکادمیک: به طور کلی، تفاوت عملکرد بین مدارس منشور در دیترویت وجود دارد. برخی از آنها حتی عملکرد بهتری نسبت به مدارس دولتی معمولی دارند، اگرچه در مورد همه مدارس اینطور نبود.
مشکل مالی: اینجا جایی است که ناحیه جامعه مدارس دولتی دیترویت فشار مدارس اجاره ای در داخل ایالت را احساس کرده است که بر مشکلاتی که تجربه می کند می افزاید.
تأثیر بر جامعه: وقتی مدارس دولتی و منشور بر سر دانشآموزان و بودجه رقابت میکنند، تنش و درگیری ایجاد میکند که در نهایت به روابط جامعه آسیب میزند و حمایت از آموزش را ضعیف میکند.
پس زمینه:
جنبش مدرسه منشور در کالیفرنیا یک مطالعه موردی از امکان است. این یک تلاش گروهی برای بالا بردن عملکرد منشور به نفع بسیاری از دانشآموزان است، جنبشی که با رشد انواع مدارس منشور و آموزش به حاشیهرفتهترین دانشآموزان ما حمایت میشود. این داستانی از شجاعت گروهی است، جایی که مربیان و مدیران با هم متحد می شوند تا یکدیگر را مسئول بدانند.
تاثیر بر آموزش عمومی:
-
عملکرد تحصیلی: در ارزیابیهای استاندارد، چندین مدرسه منشور لسآنجلس نتایج تحصیلی عالی نشان دادهاند، حتی برخی از آنها از مدارس دولتی عادی پیشی گرفتهاند.
-
روابط معلم و اتحادیه: تنشها بین اتحادیههای معلمان و مدارس منشور، بیشتر بر سر مزایا، غرامت، و شرایط کاری ایجاد شده است.
-
تنوع و گنجاندن: در حالی که مدارس منشور لس آنجلس به دلیل ابتکارات خلاقانه خود مورد ستایش قرار گرفته اند، آنها همچنین به دلیل رویکردهای نابرابر خود در آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان و دانش آموزان دارای معلولیت مورد انتقاد قرار گرفته اند.
یادگیری برای مدارس هندی: مدارس منشور ایالات متحده درک قوی از دانش آموزان و معلمان دارند. آنها رویکردهای منحصر به فردی به مقررات دانش آموزی در آموزش تحول آفرین دارند.
همچنین بخوانید: بازار آموزش آنلاین ایالات متحده برای رسیدن به 144.30 میلیارد دلار و 87.6 میلیون کاربر تا سال 2029
نتیجه گیری
در ایالات متحده، مدارس منشور تأثیر پیچیده و گسترده ای بر آموزش عمومی دارند. از این مطالعات موردی از نیواورلئان، نیویورک سیتی، دیترویت و لس آنجلس واضح است که مدارس منشور می توانند تأثیر مثبت عمده ای بر پیشرفت دانش آموزان و انتخاب والدین داشته باشند. این را می توان در هند نیز اجرا کرد. برای تضمین یک سیستم آموزشی عادلانه و متعادل برای همه کودکان، این بحث باید مزایا و معایب مدارس منشور را در نظر بگیرد.
منابع: