جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین کالج‌ها برای MCom آنلاین و از راه دور: نسخه 2024

بهترین کالج‌ها برای MCom آنلاین و از راه دور: نسخه 2024

فهرست مطالب

بهترین کالج‌ها برای MCom آنلاین و از راه دور: نسخه 2024

M.Com چیست؟ 

M.Com مخفف Master of Commerce است. مدرک فوق لیسانس در رشته بازرگانی است. اجزای آن عبارتند از:

  • مطالعات بازرگانی

  • حسابداری

  • اقتصاد

برنامه درسی M.Com< /h2>

در زیر فهرستی از دروس اجباری است که بخشی از برنامه درسی آنلاین M.Com است. برنامه:

تصمیمات حسابداری و مدیریت محیط کسب و کار
مدیریت استراتژیک مفاهیم مدیریت و رفتار سازمانی
رفتار بازاریابی مدیریت مالی
تجارت الکترونیک حسابداری مالی شرکت
محیط حقوقی شرکت برنامه های کاربردی کامپیوتر در تجارت
تحلیل آماری اقتصاد تجارت جهانی و امور مالی
اقتصاد مدیریت برنامه ریزی مالیاتی شرکت
  • حسابداری و تصمیمات مدیریتی: این دوره بر نحوه استفاده مدیران از حسابداری برای اتخاذ تصمیماتی که بر رشد کسب و کار تأثیر می گذارد، تأکید می کند. این بخش مهمی از تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، حفظ بودجه، مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر کل عملکرد مالی است.

  • محیط کسب و کار: این موضوع به‌ویژه بر عواملی مانند سناریوی اقتصادی، اوج و فرودهای سیاسی، قوانین قانونی، دنیای اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری تمرکز دارد. این عوامل و تأثیر متقابل آنها بر عملکرد تجارت تأثیر می گذارد و بنابراین بررسی آنها بسیار مهم است.

  • مدیریت استراتژیک: برای ایمن سازی کسب و کار باید استراتژی های بلندمدتی طراحی کرد. بنابراین، کل فرآیند تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی های کسب و کار نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که منابع بر اساس آن تخصیص داده می شود و اهدافی برای کارکنان تعیین می شود.

  • مفاهیم مدیریت و رفتار سازمانی: مدیریت یک سازمان تا حد زیادی آینده آن را تعیین می کند و به طور کلی وظیفه بزرگی است که باید انجام شود. برای اینکه این امر به طور مؤثر انجام شود، باید هماهنگی، رهبری، انگیزه و یک رابطه دوستانه در سازمان وجود داشته باشد که آن را با هم حفظ کند.

  • رفتار بازاریابی: بازاریابی تا حد زیادی مسئول گستردگی یک کسب و کار است. این موضوع بر تحقیقات بازار برای درک رفتار مصرف کننده، تصمیم گیری بر اساس انتخاب های رایج در بین مصرف کنندگان و ابداع استراتژی های مناسب برای کسب و کار به منظور افزایش تبلیغات آن تمرکز دارد.

  • مدیریت مالی: مدیریت منابع مالی موقعیت آتی آن را در بازار تعیین می کند. بنابراین، این موضوع در آموزش موضوعاتی مانند مدیریت سرمایه، تصمیم‌گیری مالی، ریسک مالی و مدیریت آن و همچنین تحلیل عمیق سرمایه‌گذاری‌هایی که کسب‌وکار انجام می‌دهد بسیار مهم است.

  • تجارت الکترونیک: تجارت الکترونیک بر حضور دیجیتالی کسب و کار از طریق بازاریابی دیجیتال، فروش آنلاین، سیستم های پرداخت الکترونیکی و امنیت سایبری کسب و کار تمرکز دارد. این همچنین شامل آموزش دانش‌آموزان با مهارت‌های لازم برای مدیریت پلتفرم‌های تجارت الکترونیک می‌شود.

  • حسابداری مالی شرکت: این موضوع بر صورت‌های مالی و تهیه آن‌ها، ادغام‌ها و تملک‌ها و سیاست تقسیم سود به همراه برخی موضوعات مهم دیگر مرتبط با مدیریت مالی شرکت تمرکز دارد.

  • محیط حقوقی شرکت: این موضوع بر چارچوب قانونی مورد نیاز در کسب و کار و عملیات آن تمرکز دارد. همچنین شامل موضوعات ضروری مانند قانون قرارداد، حاکمیت شرکتی و مالکیت معنوی است.

  • کاربردهای کامپیوتری در مشاغل: این موضوع موضوعات مرتبط با جنبه های تکنولوژیکی یک کسب و کار را معرفی می کند. این برنامه بر برنامه های نرم افزاری، مدیریت داده ها و سیستم های اطلاعاتی تمرکز دارد.

  • تحلیل آماری: این موضوع استفاده از ابزارهایی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که به تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک می‌کنند و برای تصمیم‌گیری‌های ضروری که کسب‌وکارها باید اتخاذ کنند، تفسیرهایی را از آن‌ها استخراج می‌کنند. این موضوع بر روی روش های آماری تمرکز دارد که به تصمیم گیری بر اساس داده ها کمک می کند.

  • اقتصاد تجارت جهانی و امور مالی: این موضوع بر نرخ ارز، تراز پرداخت‌ها، تئوری‌های تجاری و سیستم پولی بین‌المللی متمرکز است – کل اقتصاد خرد و کلان کسب‌وکار.

  • اقتصاد مدیریت: این موضوع شامل موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری، بازار و تجزیه و تحلیل آن، تجزیه و تحلیل زنجیره عرضه و تقاضا، و توابع هزینه است.

  • برنامه‌ریزی مالیات شرکت: این موضوع بر استراتژی‌هایی تمرکز دارد که کسب‌وکار از آنها استفاده می‌کند و به حداقل رساندن بدهی‌های مالیاتی کمک می‌کند و همچنین تضمین می‌کند که کسب‌وکار از قوانین مالیاتی پیروی می‌کند. مقررات مالیاتی، مشوق‌ها، استراتژی‌های تجاری کارآمد مالیاتی و سایر ساختارهای مرتبط با تجارت بخشی از این موضوع هستند.

فهرست انتخابی در M.Com

بانکداری و مالی مدیریت بانک مالی
روش تحقیق در تجارت بازارهای مالی
مدیریت سرمایه گذاری مدیریت کارآفرینی
مالیات بر درآمد مدیریت منابع انسانی
مالی بین المللی مدیریت بانک تجاری
  • بانکداری و مالی: موضوع شامل موضوعاتی است که با مدیریت مالی و تجزیه و تحلیل دقیق صنعت بانکداری مرتبط است، مانند درک عملیات بانکی و مدیریت مالی.

  • مدیریت بانک مالی: مدیریت بانک مالی شامل موضوعاتی مانند مدیریت ریسک، صورت‌های مالی و تجزیه و تحلیل آنها و معیارهای عملکرد بانک است.

  • روش تحقیق در تجارت: این موضوع بر فرآیندهای درگیر در حین انجام تحقیقات در زمینه بازرگانی مانند شناسایی یک مشکل، جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل کامل برای تصمیم گیری مادون قرمز برای کسب و کار.

  • بازارهای مالی: این موضوع به ویژه بر مطالعه بازارهای مالی مانند بورس اوراق بهادار، اوراق قرضه و تحلیل بازار سهام تأکید دارد.

  • مدیریت سرمایه گذاری: این موضوع بر استراتژی ها و تکنیک هایی تمرکز دارد که برای مدیریت کل سبد سرمایه گذاری کسب و کار ابداع شده اند. این شامل موضوعاتی مانند تخصیص منابع، ارزیابی ریسک های مربوط به زمان به زمان و نظارت بر عملکرد شرکت می شود.

  • مدیریت کارآفرینی: این موضوعی است که بر روی شیوه‌های کارآفرینی مانند طوفان فکری ایده‌ها و تامین مالی راه‌اندازی، رشد سرمایه‌گذاری و چالش‌هایی که یک کسب‌وکار با آن مواجه است، تمرکز دارد.

  • مالیات بر درآمد: این موضوع شامل مهمترین عناصر مالیاتی، مانند قوانین مالیاتی، برنامه ریزی مالیاتی و انطباق است.

  • مدیریت منابع انسانی: مدیریت منابع انسانی موضوعی است که بر استراتژی ها و شیوه هایی که بخشی از سرمایه انسانی سازمان هستند تمرکز دارد.

  • مالی بین‌المللی: مالی بین‌المللی موضوعی حیاتی است که بر مدیریت مالی کلی در چشم‌انداز داخلی و بین‌المللی تمرکز دارد. این شامل مطالعه بازارهای ارز خارجی، سیستم های مالی بین المللی و سرمایه گذاری است.

  • مدیریت بانک تجاری: مدیریت بانک تجاری بر عملیات و مدیریت بانک‌های تجاری و موضوعاتی مانند مقررات بانکی، مدیریت ریسک‌های موجود و دارایی‌ها و بدهی‌های کسب‌وکار تمرکز دارد.

چرا باید یک دوره آنلاین/از راه دور M.Com مطالعه کنید؟

  1. انعطاف پذیری: M.Com آنلاین یک برنامه درسی همه کاره ارائه می دهد که چندین مسیر شغلی را باز می کند. این به شما امکان می دهد فرصت های متنوعی را در صنعت تجارت و مدیریت کشف کنید. مسافت یا حالت آنلاین چنین دوره هایی این کار را راحت تر می کند و به شما امکان می دهد با سرعت و جدول زمانی خود مطالعه کنید. با یک M.Com آنلاین به راحتی می توانید تعهدات کاری و زندگی شخصی خود را بدون دردسر متعادل کنید

  2. مقرون به صرفه: اگرچه دوره های آموزشی آنلاین M.Com ارائه شده توسط این کالج ها خیلی گران نیستند، هزینه های متفرقه دیگری نیز وجود دارد که می توان با مطالعه از راه دور یا در یک دوره آموزشی از آنها جلوگیری کرد. حالت آنلاین این باعث می شود برنامه بسیار مقرون به صرفه باشد و همچنین در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید.

  3. سهولت و دسترسی: تجارت با توجه به موضوعات فرعی که شامل می شود می تواند کمی مشکل باشد. شما به زمان نیاز دارید تا مطالب دوره را به صورت تازه‌تر درک کنید. بنابراین لازم است زمان خود را به نحو احسن مدیریت کنید. دوره ای که به صورت آنلاین دنبال می شود می تواند به شما کمک کند در زمان صرفه جویی کنید، دسترسی به مطالب مورد نیاز را بهینه کنید و یادگیری مفاهیم را آسان کند. از زمان سفر اضافی می توان در اینجا استفاده کرد.

  4. تنوع: هنگامی که این سفر را آغاز کردید، می‌توانید دوره‌های مرتبط با تجارت دیگری را نیز بیابید که می‌توانید در مدت کوتاهی برای افزایش مهارت‌های خود دنبال کنید. این به شما امکان می دهد فراتر از برنامه درسی مطالعه و کاوش کنید.

چشم انداز شغلی بعد از آنلاین و از راه دور M.Com

در اینجا آینده شغلی پس از تکمیل M.Com آنلاین آورده شده است. با این حال، این ارقام حقوق در معرض تغییر هستند و به عوامل دیگری مانند نقش شغلی، مسئولیت‌ها، محل استخدام و غیره نیز بستگی دارند.

نمایه های شغلی ارقام حقوق (در سال)
حسابدار 3.3 روپیه LPA 
تحلیلگر مالی 1.9 روپیه LPA تا 18.0 روپیه LPA 
مشاور مالیاتی 1.5 روپیه LPA تا 11.0 روپیه LPA
حسابرس 0.3 روپیه LPA تا 8.0 روپیه LPA
بانکدار سرمایه گذاری 2.0 روپیه LPA تا 55.0 روپیه LPA 
مشاور مالی شرکت 1.2 روپیه LPA تا 8.6 روپیه LPA 

بهترین کالج ها برای M.Com از راه دور

در اینجا جزئیات کالج هایی وجود دارد که برای دوره M.Com آنلاین و از راه دور شناخته شده اند. آنها به ترتیب رتبه بندی NIRF خود همراه با جزئیات دیگر فهرست شده اند. 

1. دانشگاه مانیپال

دانشگاه مانیپال یکی از همه کاره ترین دانشگاه ها برای ارائه طیف گسترده ای از برنامه های آنلاین است. و همچنین حالت آفلاین. این برنامه برنامه های متعددی را از مقوله های کارشناسی و کارشناسی ارشد مانند مدیریت، علم، تجارت، ادبیات و موارد دیگر ارائه می دهد.

مکان کارناتاکا 
تاسیس 1999
تایپ کنید  خصوصی 
کارمزد INR 1,08,000 (هزینه دوره کامل) 
واجد شرایط بودن  مدرک لیسانس (بازرگانی یا مدیریت یا اقتصاد یا حسابداری یا ریاضی/اقتصاد به عنوان یکی از دروس/دروس) یا معادل آن
اعتبارنامه‌ها مدرک با عنوان UGC- DEB از دانشگاه معتبر NAAC A++
NIRF 16
قرارها • E&Y
 • نوشیدنی‌های روز قهوه
 • بانک فدرال
 • Preethi لوازم خانگی 
 • کاروی سهام کاروی

2. دانشگاه چندیگر

دانشگاه Chandigarh یک دانشگاه خصوصی است که به دلیل برنامه درسی دانشگاهی خود که به درستی پاسخگوی آن است، مشهور است. دانش‌ها و گرایش‌های مبتنی بر صنعت را همراه با دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به خوبی طراحی شده است.

مکان چاهرو، فاگوارا، پنجاب.
تاسیس 2012
تایپ کنید  خصوصی 
کارمزد 22750 INR در هر ترم
واجد شرایط بودن  مدرک لیسانس بازرگانی یا معادل آن از دانشگاه/موسسه معتبر
اعتبارنامه‌ها مدرک با عنوان UGC- DEB، NAAC A+، معتبر توسط ACCA
رتبه بندی NIRF- 27
قرارها • Google 
 • آمازون 
 • مایکروسافت 
 • ماهیندرا 

3. دانشگاه حرفه ای دوست داشتنی

دانشگاه حرفه ای دوست داشتنی یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های خصوصی در هند است. این یک زندگی پردیس عالی دارد و چندین فرصت علمی و فوق برنامه را به دانشجویان خود ارائه می دهد. بر روی قرار گرفتن در معرض جهانی و یادگیری مبتنی بر تجربه تمرکز می کند تا تجربه یادگیری دانش آموزان خود را افزایش دهد.

مکان دهلی
تاسیس 2005
تایپ کنید  خصوصی 
کارمزد 38000 INR (هزینه دوره کامل) 
واجد شرایط بودن  مدرک لیسانس (بازرگانی یا مدیریت یا اقتصاد یا حسابداری یا ریاضی/اقتصاد به عنوان یکی از دروس/دروس) یا معادل آن
اعتبارنامه‌ها NAAC A++ 
رتبه NIRF 46
UGC-DEB
قرارها • Wipro
 • LIC
 • TATA Sky
 • HDFC
 • تکیه 

4. دانشگاه جین

دانشگاه جین در بنگلور به‌خاطر رویکرد بین‌رشته‌ای خود شناخته شده است. این برنامه انواع یا برنامه ها را در حالت آنلاین و همچنین آفلاین در موضوعاتی مانند علم، تجارت، و مدیریت بازرگانی ارائه می دهد و تعداد زیادی تخصص ارائه می دهد.

مکان بنگالور
تاسیس 1990
تایپ کنید  خصوصی 
کارمزد 26250 تا 55000 INR در هر ترم 
واجد شرایط بودن  مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر با حداقل 50% نمره کل کسب شده (45% برای SC/ST) در موضوعات مرتبط/مرتبط در کل دوره مدرک.
اعتبارنامه‌ها NAAC A++ 
رتبه NIRF 68
UGC
قرارها • هانیول
 • ICICI
 • HDFC
 • Google  • Flipkart

5. دانشگاه آزاد ملی ایندیرا گاندی

دانشگاه آزاد ملی ایندیرا گاندی که عموماً با نام  IGNOU شناخته می شود یکی از بزرگترین دانشگاه های آزاد در جهان است که آنلاین انعطاف پذیر ارائه می دهد. و برنامه های آموزش از راه دور با هزینه بسیار مناسب در سراسر هند و بین المللی.

مکان بنگالور، دهلی، کلکته، چنای
تاسیس 1985
تایپ کنید  دانشگاه آزاد، دولت
کارمزد 4050 INR در هر ترم
واجد شرایط بودن 

معیارهای واجد شرایط بودن دوره IGNOU Distance M.Com مستلزم داشتن مدرک لیسانس در هر رشته ای از یک دانشگاه معتبر با حداقل 50٪ نمره در مقطع کارشناسی (45٪ برای دسته های رزرو شده) است. برای دوره IGNOU Distance MCom آزمون ورودی وجود ندارد. پذیرش براساس شایستگی انجام می شود، همانطور که با نمرات کسب شده در مدرک لیسانس تعیین می شود.

اعتبارنامه‌ها NAAC A++ 
رتبه NIRF 71
UGC-DEB
MHRD تایید شد
قرارها • بانک HDFC
 • بانک ICICI
 • ارنست و یانگ (EY)
< • Deloitte
 • KPMG

سوالات متداول

Q.1 پس از M.Com آنلاین و راه دور، کدام شغل پردرآمدتر است؟ 

حقوق به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، سمت مدیر مالی یکی از پردرآمدترین مشاغل است. پرداخت 30 LPA را ارائه می دهد.

Q.2 آیا می توانید M.Com را بدون مدرک B.com قبلی دنبال کنید؟

به طور کلی، بله، می توانید بدون داشتن مدرک B.Com (لیسانس بازرگانی) M.Com (کارشناسی ارشد بازرگانی) را دنبال کنید. با این حال، توصیه می شود برای آشنایی بیشتر با موضوعات، مدرک B.Com را قبل از مدرک M.Com دنبال کنید.

Q.3 پرداختن به کدام موضوع در M.Com سخت ترین است؟

حسابداری به طور کلی یکی از سخت ترین ها در نظر گرفته می شود. با این حال، با راهنمایی و تمرین صحیح، موضوع برای شما دشوار نخواهد بود.

Q.4 پنج شغل برتر بعد از M.Com آنلاین و راه دور کدامند؟

در اینجا پنج شغل برتر بعد از M.Com آمده است:

Q.5 آیا M.Com آنلاین به خوبی M.Com آفلاین است؟

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON