مدیر ریسک: نقش ها، مسئولیت ها، حقوق و غیره
مقدمه
آیا به خطاهای احتمالی و اشتباهاتی که می توانند امنیت، ایمنی و دستاوردهای کلی سازمان را به خطر بیندازند، نگاه دقیقی دارید؟ شما می توانید مدیر بالقوه بعدی باشید که می تواند بر ریسک سازمانی نظارت و مدیریت کند و تأثیر روزانه زیان را به حداقل برساند. این امر مستلزم مهارت های صیقلی در مدیریت کسب و کار، حل مسئله، برنامه ریزی استراتژیک و بازیکن نهایی تیم است. یک مدیر ریسک می تواند یک بسته متوسط INR 16-17 LPA را به راحتی به دست آورد.
اگر میخواهید مدیر ریسک بعدی شوید و معتقدید که کاملاً با این نقش مطابقت دارید، این وبلاگ را بررسی کنید. ما قصد داریم در مورد آخرین نقشها و مسئولیتهای شغلی، بستههای حقوقی و حداقل شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر ریسک در شرکتهای استخدام برتر به شما بگوییم. ما قصد داریم برخی از نکات و ترفندهای برتر توصیه شده توسط استخدام کنندگان را به شما بگوییم.
یک مدیر ریسک کیست؟
به عنوان یک مدیر ریسک، مسئول ارزیابی فعال، کاهش خطرات، و شناسایی خطراتی است که میتواند بر عملیات سازمان تأثیر بگذارد. این نقش شامل اجرای استراتژی های مدیریت ریسک، اطمینان از انطباق با مقررات مربوطه، و توسعه برنامه های اضطراری برای رسیدگی به اختلالات احتمالی است.
بهعلاوه، یک مدیر ریسک بر ایجاد و نگهداری پروفایلهای ریسک نظارت میکند، ارزیابیهای ریسک را به طور منظم انجام میدهد، و در مورد اصول مدیریت ریسک به کارکنان آموزش میدهد. علاوه بر این، ارتباط موثر با ذینفعان برای آگاه نگه داشتن آنها در مورد مواجهه با ریسک سازمان و تلاشهای کاهش ضروری است.
به طور خلاصه، یک مدیر ریسک مسئول حفاظت از دارایی های سازمان و تضمین تداوم کسب و کار با مدیریت فعال ریسک ها است. شما مسئول وظایف متعدد، نظارت بر دستاوردها، مدیریت اروس و اطمینان از پیشرفت سازمان خواهید بود.
به ما اجازه دهید همه نکات و ترفندها را در مورد نحوه تبدیل شدن به مدیر ریسک نهایی بعدی در سازمانهای استخدامکننده برتر به شما بگوییم.
چگونه مدیر ریسک شویم؟
-
دریافت مدرک لیسانس: شما باید حداقل مدرک لیسانس در زمینههای مرتبط با تجارت مانند امور مالی، مدیریت بازرگانی، یا اقتصاد داشته باشید.
توجه: همچنین میتوانید مدرک کارشناسی ارشد یا MBA را تکمیل کنید تا شانس بیشتری برای انتخاب داشته باشید.
-
تجربه در زمینه کسب کنید: برای اینکه در زمینه مدیریت ریسک فعالیت کنید به حداقل 2-3 سال تجربه و سپس 709 سال تجربه برای مدیریت ریسک نیاز دارید.
-
گواهینامه مناسب را انتخاب کنید: همچنین میتوانید یک دوره صدور گواهینامه انجام دهید تا مهارتهای خود را برجسته کنید و شانس خود را برای تبدیل شدن به یک مدیر ریسک افزایش دهید. دوره صدور گواهینامه به ستاره های اضافی مانند Certified Risk Manager (CRM) یا Risk Management Society Certified Risk Professional (RIMS-CRMP) اضافه می کند.
-
بهروزرسانی مهارتها: مطمئن شوید که در بازار کار بهروز هستید. به افزودن مهارت های جدید به رزومه خود ادامه دهید و خود را درگیر آخرین پیشرفت مهارت ها کنید.
نقش ها و مسئولیت های مدیر ریسک
نقش های یک مدیر ریسک
-
شما مسئول شناسایی خطرات بالقوه ای هستید که می تواند شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.
-
شما میتوانید یک سیستم مدیریت ریسک سفارشی متناسب با نیازهای شرکت و سرمایهگذاری ذینفعان ایجاد و پیادهسازی کنید.
-
شما مطمئن خواهید شد که شرکت تمام الزامات قانونی و نظارتی مربوط به مدیریت ریسک را برآورده میکند.
-
شما مدیران ارشد و ذینفعان را در مورد استراتژیهای مدیریت ریسک راهنمایی و راهنمایی میکنید.
مسئولیت های یک مدیر ریسک
-
شما مسئول توسعه طرحهای اضطراری برای اطمینان از حداکثر کنترل ریسک هستید.
-
برای تعیین برنامههای مدیریت ریسک مستحکم باید بررسیها و ارزیابیهای دقیقی انجام دهید.
-
شما میتوانید گزارشها و اسناد مربوط به فرآیندهای مدیریت ریسک را تهیه کرده و آنها را به ذینفعان ارسال کنید.
-
شما میتوانید اثربخشی برنامههای مدیریت ریسک موجود را نظارت و برآورد کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
-
در حین اجرای چارچوب مدیریت ریسک، اطمینان حاصل میکنید که شرکت الزامات ریسک نظارتی را برآورده میکند.
-
شما میتوانید روندهای بازار را مطالعه کنید و آموختهها را در فرآیندهای مدیریت ریسک شرکت پیادهسازی کنید.
مهارت های یک مدیر ریسک
برای تبدیل شدن به یک مدیر ریسک خوب، باید مهارتهای زیر را داشته باشید:
-
مهارت های تحلیلی
-
مهارت های ارتباطی، بین فردی و ارائه
-
چشم برای جزئیات
-
مهارت های تصمیم گیری و حل مسئله
-
مهارتهای سازماندهی و برنامه ریزی
-
تاب آوری و توانایی مدیریت فشار در محل کار
-
درک فنی
-
سرعت
-
ویژگی های رهبری
-
یک بازیکن تیم بزرگ
-
توانایی های عددی
-
رویکرد فعال
-
آگاهی تجاری
حقوق
یک مدیر ریسک در هند بسته به مهارتها، تجربه، موقعیت مکانی و موارد دیگر میتواند بستههای مختلفی کسب کند. متوسط حقوق یک مدیر ریسک در هند 13 INR LPA است. محدوده حقوق را می توان از INR 8 LPA تا INR 20 LPA تخمین زد. لطفاً توجه داشته باشید که درآمد متوسط شما می تواند از INR 8 LPA مورد انتظار شروع شود و به INR 13 LPA برسد.
این محدودههای حقوق میتواند بر اساس مهارتها، موقعیت مکانی، سازمان، نقشهای شغلی و تجربه شما متفاوت باشد.
قبل از درخواست برای این شغل، مطمئن شوید که در مورد محدوده حقوق و دستمزد تصمیم گرفتهاید تا مجبور به مصالحه نشوید.
شرکت | حقوق |
Wipro | 16.2 روپیه LPA |
IBM | 14.0 روپیه LPA |
Flipkart | 13.4 روپیه LPA |
TCS | 8.8 روپیه LPA |
Reliance Retail | 5.6 روپیه LPA |
منبع: در واقع
استخدام کنندگان برتر
مدیران ریسک عمدتاً در بخشهای دولتی، سازمانهای خصوصی و موسسات خیریه استخدام میشوند. کارفرمایان مدیریت ریسک عمدتاً عبارتند از:
-
بانکها و سازمانهای مدیریت ثروت
-
دولتهای مرکزی و محلی
-
شرکت های حسابرسی و مشاوره
-
کسب و کارهای تجاری
-
شرکت های مهندسی
-
شرکتهای لجستیک
-
شرکتهای مخابراتی و فناوری اطلاعات
-
صنایع حمل و نقل
-
بیمارستان ها و ارائه دهندگان مراقبت
-
مدارس و کالجها
در اینجا تعدادی از بهترین استخدامکنندگانی هستند که به طور فعال برای نقش مدیر ریسک استخدام میکنند. مطمئن شوید که وبسایت آنها را بررسی میکنید تا بهروزرسانیها و فرصتهای شغلی خالی را جستجو کنید:
آمازون | ولز فارگو |
Deloitte | HSBC |
EY | Accenture |
Credit Suisse | PayPal |
JPMorgan Chase & Co | KPMG |
امریکن اکسپرس | EYNetWest |
PwC | Gentpact |
خروج از سیستم
مدیر ریسک مسئول چندین کار است، از مدیریت ریسک ایمنی و خطرات امنیتی گرفته تا نظارت بر اجرای خطمشی. با داشتن مدرک لیسانس و چند سال تجربه می توانید به راحتی مدیر ریسک شوید. این نقش برای کسانی که مهارت در حل مسئله، تصمیم گیری سریع، برنامه ریزی استراتژیک و هماهنگی تیمی دارند، مناسب است. اگر شما فردی هستید که می خواهید به طور متوسط از INR 8 LPA تا INR 13 LPA درآمد کسب کنید، این شغل انتخاب مناسبی برای شما است. شما می توانید رزومه خود را با آخرین گواهینامه ها، کارگاه های توسعه مهارت و پروژه های مرتبط در مدیریت ریسک، امنیت و ایمنی به روز کنید. بهترین ها!
سوالات متداول
Q1. مدیر ریسک چه کاری انجام می دهد؟
مدیر ریسک هرگونه نقض امنیت، ایمنی و دستاورد را به حداقل می رساند. آنها بر عملکرد کلی سازمان، سیاست ها و مدیریت یکپارچگی خاصی در دستیابی به اهداف سازمانی نظارت می کنند.
Q2. شرایط یک مدیر ریسک چیست؟
مدرک اولیه مشترک، گذراندن مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط مانند دوره های اقتصاد، امور مالی، مدیریت بازرگانی و رهبری است. همچنین اگر MBA را با 2-3 سال تجربه در این زمینه انجام داده اید، می توانید کاندیدای ایده آل باشید.
Q3. آیا مدیر ریسک شغل خوبی است؟
مدیر ریسک برای هر کسی که مشتاق به دست آوردن شغلی مطمئن در شرکتهای برتر استخدام است، شغل خوبی است. در صورت داشتن مهارتها، تجربه و موارد دیگر، میتوانید میانگین INR 8 LPA را به راحتی دریافت کنید.