جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 گزینه شغلی جایگزین برای یک مدیر خرده فروشی

10 گزینه شغلی جایگزین برای یک مدیر خرده فروشی

فهرست مطالب

10 گزینه شغلی جایگزین برای یک مدیر خرده فروشی

میدان نبرد خرده فروشی تغییر کرده است. جنگجوی مدرن برای پیشرفت به زرادخانه متنوعی نیاز دارد. به همین دلیل است که تسلط بر بسیاری از مهارت ها فریاد نبرد جدید است. مدیران خرده‌فروشی، با ترکیبی از مهارت‌های مردمی، هوش تجاری و حل مشکلات، ابرقهرمانانی متولد شده‌اند که می‌توانند قلمروهای جدیدی را تسخیر کنند.

قبل از ورود به حوزه واقعاً جالب مشاغل جایگزین، بیایید کمی عمیق‌تر به آنچه خرده‌فروشی‌های ابرقدرت به شما اعطا کرده است نگاه کنیم.

10 مهارت ضروری مدیر خرده فروشی 

برای ورود به بخش مدیریت خرده‌فروشی، باید پس از یک MBA عمومی یا حتی با تخصص در MBA در مدیریت خرده‌فروشی، تجربه کسب کرده باشید. شما باید دانش و مهارت های مناسبی را در طول تحصیل و عمل به دست آورده باشید.  بنابراین، برای تبدیل شدن به یک مدیر خرده فروشی موفق، باید مهارت های تحلیلی و بین فردی خود را تقویت کنید. مهارت های ضروری یک مدیر فروشگاه/خرده فروشی عبارتند از:

  • مهارتهای رهبری قوی

  • مهارت های سازمانی

  • مهارتهای مدیریت مشتری خوب

  • مهارتهای مدیریت مالی

  • مهارت های حل سریع مشکل

  • مهارت های ارتباطی روان

  • مهارت های بازاریابی و تبلیغات موثر

  • درک قوی از تکنیک های فروش

  • مدیریت موجودی

  • اکنون که در مورد مهارت های مختلف یک مدیر خرده فروشی بحث کرده ایم. اکنون بیایید بهترین گزینه های شغلی جایگزین برای یک مدیر خرده فروشی را بررسی کنیم.

1. نماینده خدمات مشتری

وظیفه اصلی یک نماینده خدمات مشتری رسیدگی به انواع وظایف مرتبط با مشتری مانند پاسخگویی به سوالات عمومی مشتری، حل مشکلات صورت‌حساب، و ارائه اطلاعات در مورد محصولات و خدمات است.

یک نماینده خدمات مشتری همچنین از طریق تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی و غیره با مشتریان تعامل دارد. مهارت‌های ضروری برای این نمایه شامل ارتباط مؤثر، حل مشکل و ثبت سوابق است. مجموعه مهارت های این پروفایل شغلی با یک مدیر خرده فروشی مطابقت دارد و آن را به یکی از گزینه های شغلی مناسب تبدیل می کند.

روپیه

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق و دستمزد نماینده خدمات مشتری 1.2 لک – روپیه 5.0 لک
میانگین حقوق سالانه 3.1 لک

2. همکار فروش

یک همکار فروش مسئول ارائه یک تجربه خرید عالی برای مشتری است که در آن به مشتریان در خرید خدمات و محصولات شرکت کمک می کند. برای افزایش رضایت و وفاداری مشتری، او باید از خدمات و خط‌مشی‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند در مورد پیشنهادات ویژه، ورودی‌های جدید و تخفیف‌ها، توصیه‌های مناسب ارائه دهد.

مسئولیت‌های آن‌ها همچنین شامل پر کردن مجدد انبار و نگهداری معاملات است. مدیران خرده‌فروشی در توسعه روابط با مشتری و افزایش تجربه خرید خود ماهر هستند، بنابراین، همکاران فروش می‌توانند به عنوان یک شغل جایگزین مناسب باشند.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای همکار فروش 1.2 لک – روپیه 6.6 لک
میانگین حقوق سالانه 3.2 لک

3. دستیار اداری

وظایف یک دستیار اداری می تواند طیف وسیعی از وظایف را پوشش دهد. با این حال، آنها معمولاً شامل پاسخ دادن به تماس‌های مشتریان، خوشامدگویی به بازدیدکنندگان و هماهنگی با سایر کارکنان می‌شوند.

دستیاران اداری همچنین مسئول نگهداری سیستم های پرونده برای داده های فیزیکی و الکترونیکی هستند. از آنجایی که وظایف کاری مدیران خرده‌فروشی حول مسئولیت‌های مشابه می‌چرخد، احتمالاً در این نقش نیز عالی خواهند بود.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای دستیار اداری 1.0 لک – روپیه 7.0 لک
میانگین حقوق سالانه 3.9 لک

4. بانکدار شخصی

یک بانکدار شخصی در یک شعبه بانکداری خرد کار می‌کند و به مشتریان در رفع نیازهای مالی آنها کمک می‌کند و به آنها پیشنهاداتی در مورد خدمات بانکی شخصی ارائه می‌دهد.

آنها همچنین حساب‌های بانکی را باز می‌کنند، تراکنش‌ها را انجام می‌دهند، مشکلات حساب را حل می‌کنند و به مشتریان در درخواست‌های وامشان کمک می‌کنند. اگر چه شما می توانید با تحصیلات MBA در بانکداری به یک بانکدار شخصی تبدیل شوید، اما اگر یک مدیر خرده فروشی مهارت های موجود خود در حل مسئله، سازماندهی داده ها و دانش کامپیوتر را افزایش دهد، می تواند به راحتی مسئولیت های یک بانکدار شخصی را از عهده بگیرد.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای بانکدار شخصی 2.4 لک – روپیه 6.7 لک
میانگین حقوق سالانه 4.9 لک

5. هماهنگ کننده منابع انسانی

هماهنگ کننده منابع انسانی یک موقعیت ابتدایی است که شامل انواع وظایف اداری است. اینها شامل مصاحبه، استخدام، استخدام کارکنان جدید و مدیریت کارکنان است.

مدیران خرده‌فروشی قبلاً در مدیریت کارکنان و برخورد با مشتریان تجربه دارند. علاوه بر این، فروشگاه فعلی آنها ممکن است قبلاً یک بخش منابع انسانی نیز داشته باشد. بنابراین، ادامه مسئولیت‌های شغلی مشابه برای آنها می‌تواند یک انتقال آسان باشد. همچنین، اگر مدرک آنلاینی مانند online

دریافت کنند

MBA در HR، می تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای هماهنگ کننده منابع انسانی 1.5 لک – روپیه 6.7 لک
میانگین حقوق سالانه 3.4 لک

6. مدیر دفتر

یک مدیر دفتر بر عملیات روزانه یک محل کار نظارت می‌کند و از عملکرد روان و کارآمد همه بخش‌ها اطمینان می‌دهد. آنها از کارکنان اداری پشتیبانی می کنند، فعالیت های اداری را هماهنگ می کنند، لوازم اداری را ذخیره و به روز می کنند و سوابق اداری را حفظ می کنند. آنها همچنین بودجه بندی، برنامه ریزی، و حفظ سیاست ها و هنجارهای اداری را انجام می دهند.

مدیران دفاتر نقشی کلیدی در افزایش بهره وری محل کار و تنظیم مقررات ایفا می کنند. از آنجایی که بین یک مدیر دفتر و یک مدیر فروشگاه شباهتی در وظایف کاری وجود دارد، بنابراین می توانند برای این پست مناسب باشند.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای مدیر دفتر 1.2 لک – ₹ 12.4 لک
میانگین حقوق سالانه 4.3 لک

7. نماینده بیمه

یک نماینده بیمه در درجه اول به مشتریان خود در انتخاب بیمه نامه مناسب کمک می کند و طرح های بیمه را می فروشد. آنها همچنین مسئول ارزیابی بیمه نامه های جاری و توصیه اصلاحات پوشش در صورت نیاز هستند. رسیدگی به تمدید خط مشی ها، رسیدگی به ادعاها و نگهداری سوابق – همه اینها در وظایف شغلی آنها است.

نمایه آنها از آنها می خواهد که رابطه خوبی با مشتریان خود داشته باشند تا در طول سالها مشتریان وفادار باقی بمانند. مهارت‌های بین فردی که یک مدیر خرده‌فروشی ایجاد می‌کند می‌تواند به خوبی در خدمت مشخصات شغلی یک نماینده بیمه باشد.

روپیه

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای نماینده بیمه 0.3 لاک – روپیه 4.0 لک
میانگین حقوق سالانه 2.3 لک

8. مدیر خدمات 

یک مدیر خدمات بر بخش خدمات نظارت می‌کند و اطمینان می‌دهد که تمام نیازهای مشتریان برآورده شده و آنها راضی هستند. مسئولیت های کلیدی برای این موقعیت شامل مدیریت کارکنان، هماهنگی برنامه های خدمات و رسیدگی به شکایات مشتریان است.

با این حال، مهم‌تر از همه، هدف این موقعیت بهبود حفظ مشتری است. موقعیت مدیر خدمات چندین صنعت از جمله خرده فروشی، تولیدی، غذایی و غیره را در بر می گیرد. بنابراین، جایگزین مناسبی برای یک مدیر خرده فروشی است.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای مدیر خدمات 7.0 روپیه – 18.0 لک ₹
میانگین حقوق سالانه 12.5 لک

9. مدیر حساب

یک مدیر حساب ارتباط برقرار می کند و نیازهای مشتریان را برآورده می کند و رضایت آنها را تضمین می کند. او همچنین به شکایات مشتریان رسیدگی می‌کند، درباره قراردادها مذاکره می‌کند و عملکرد حساب را نظارت می‌کند.

موقعیت یک مدیر حساب عمدتاً ایجاد روابط استثنایی با مشتری از طریق ارائه خدمات درجه یک است. مدیر خرده‌فروشی که از پذیرایی از مشتریان و حل مشکلات آنها لذت می‌برد، قطعاً موقعیت مدیر حساب را کامل می‌یابد.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای مدیر حساب    2.4 لاک – روپیه 16.5 لک
میانگین حقوق سالانه 8.8 لک ₹

10. توسعه دهنده کسب و کار

یک توسعه‌دهنده کسب‌وکار، رشد و استراتژی کسب‌وکار کلی سازمان را مدیریت می‌کند. آنها مسئول تحقیق در مورد آخرین روندهای بازار، شناسایی مشتریان بالقوه و توسعه استراتژی های بازار مناسب هستند. نقش های کلیدی آنها برای این موقعیت همچنین شامل توسعه روابط با سهامداران، مذاکره در مورد معاملات و هماهنگی با سایر بخش ها برای اجرای استراتژی های تجاری است.

مهارت های برجسته برای این موقعیت شامل مهارت های تحلیلی قوی، مهارت های ارتباطی خوب و مهارت های مذاکره است. و برای یک مدیر خرده‌فروشی با تفکر انتقادی پیشرفته و مهارت‌های تحلیل استراتژیک، می‌تواند یک گزینه شغلی سودآور در نظر گرفته شود.

جزئیات حقوق و دستمزد مبلغ
محدوده حقوق برای برنامه نویس کسب و کار    2.2 لک – روپیه 12.0 لک
میانگین حقوق سالانه 6.1 لک

Takeaway

در این بازار کار رقابتی، اگر بتوانید با مجموعه مهارت های موجود خود، نقش های شغلی همه کاره را جذب کنید، همیشه یک امتیاز محسوب می شود. ما همیشه باید بر ارتقاء مجموعه مهارت‌های موجود خود تمرکز کنیم تا با فرصت‌های شغلی مختلف مرتبط و سازگار باقی بمانیم و رشد شغلی خود را افزایش دهیم. موقعیت مدیر خرده فروشی چنین گزینه شغلی سازگاری است که راه هایی را برای مشاغل مختلف دیگر باز می کند. در این وبلاگ، چند نقش شغلی پرتقاضا را ذکر کرده‌ایم که می‌توانید با مجموعه مهارت‌های یک مدیر خرده‌فروشی دنبال کنید.

با این حال، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به طور مداوم مهارت‌های خود را ارتقا دهید تا فرصت‌های بیشتر و موقعیت‌های شغلی پردرآمد را باز کنید. به یاد داشته باشید که یادگیری و پیشرفت مستمر کلید موفقیت و پیشرفت شغلی بلند مدت است. برای مشاوره تحصیلی بهتر نیز می توانید با مشاوران متخصص ما در تماس باشید.

سوالات متداول

Q1. آیا مدیر خرده فروشی شغل پر استرسی است؟

در طول فصل‌های اوج جشن‌ها و مناسبت‌های دیگر، مانند تعطیلات یا رویدادهای فروش، مدیران خرده‌فروشی برای دستیابی به اهداف فروش و برآورده کردن خواسته‌های مشتریان با فشار شدیدی مواجه می‌شوند.

Q2. میانگین حقوق یک مدیر خرده فروشی چقدر است؟

طبق گزارش‌های Glassdoor، میانگین حقوق سالانه یک مدیر خرده‌فروشی بین 5 تا 9 لیتر در سال متغیر است.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON