جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تبدیل داده به اطلاعات با هوش تجاری

تبدیل داده به اطلاعات با هوش تجاری

فهرست مطالب

تبدیل داده به اطلاعات با هوش تجاری

یک انگیزه مهم که هر فرد قادر به دست آوردن اطلاعات مفید از ابزارهای اطلاعاتی کسب و کار است، ایجاد هوش تجاری در سرویس‌های شخصی‌ شده‌ است. مجموعه‌ای از ابزارهای BI توسط اهدافی تشکیل شده‌اند که باعث حذف نیاز به مداخله IT در تهیه گزارش‌ها شده‌اند. استفاده از ابزارهای BI به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا گزارش‌های داده داخلی شرکت را با سرعت بیشتری در اختیار مدیران و کارمندان غیر حرفه‌ای قرار دهند.

یکی از عوامل کلیدی موفقیت در سرویس‌های سلف سرویس BI، داشبورد هوش تجاری و UI ها، استفاده از منوهای کشویی و نقاط بصری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی داده‌ها را درک و تحلیل کنند. البته برای استفاده از این ابزار‌ها، آموزش مطلوب است، اما اگر مزایای آن‌ها به خوبی وضع شود، کارکنان با اشتیاق از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

به هر حال باید به یاد داشته باشید که در سرویس BI مشکلاتی وجود دارد. با هدایت کردن کاربران کسب و کار خود به تیم داده، با ناهماهنگی در استفاده از معیارهای متفاوت در بخش‌های مختلف روبرو خواهید شد و با مسئله امنیت داده مواجه خواهید شد. بنابراین، حتی اگر تصمیم دارید که از سرویس هوش تجاری استفاده کنید، نمی‌توانید فقط یک مورد را از رفتار آگاهی خریداری کرده و کارمندان خود را با رابط کاربری آشنا کنید و امیدوار باشید که بهترین نتایج را به دست می‌آورید.

نرم افزارها و سیستم‌های هوش تجاری

انواع مختلفی از ابزارها در زیر چتر هوش تجاری قرار می‌گیرند.  برخی از مهمترین دسته‌ها و ویژگی‌های این سیستم موارد زیر هستند:

  • داشبورد‌ها (Dashboards)
  • نمودارها (Visualizations)
  • گزارش‌ها (Reporting)
  • داده کاوی (Data mining)
  •  ETL (استخراج- انتقال – بارگیری ابزار‌هایی که داده‌ها را از یک فروشگاه داده به دیگری وارد می‌کنند)
  •  OLAP (پردازش تحلیلی آنلاین)
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON