دراپ باکس (Dropbox) یک سرویس تحت وب است که امکان ذخیرهسازی فایلهای شما در آن فراهم میشود. یعنی بهجای این که دیتای شما روی هارد رایانه، فلش، هارد دیسک و … ذخیره شود در یک فضای ابری تحت وب ذخیره و نگهداری میشود و از هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید امکان دسترسی به اطلاعات خود را خواهید داشت.
یکی از جدیدترین قابلیتهای نرم افزار حسابداری سپیدار، امکان ذخیرهسازی اطلاعات در فضای دراپ باکس است. شما میتوانید با توجه به هجوم باج افزارهای مختلف در فضای اینترنت و بالا بودن حجم نسخههای پشتیبان (بکاپها)، از این امکان برای نگهداری آنها در هارد دیسک یا فلش و … استفاده نمایید. همچنین از دیگر مزیتهای دراپ باکس، میتوان به امنیت بسیار بالای این سرویس اشاره کرد.
جهت استفاده از تنظیمات دراپ باکس در نرمافزار سپیدار باید از نسخه 5.3.2 و به بالا استفاده نمایید.(برای دریافت آخرین نسخه نرم افزار به باشگاه مشتریان سپیدار مراجعه نمایید.) شما برای استفاده از این ویژگی، باید به قسمت تنظیمات نرم افزار، عملیات و تنظیمات مراجعه کنید.
سپس وارد تب “دراپ باکس” شوید. تمامی تنظیمات مربوط به سرویس دراپ باکس در این قسمت قابل انجام است. در ادامه روی گزینه “اینجا” کلیک کنید.
در مراحل بعد با واردکردن اطلاعات در فرمهای A تا D که مشابه تصاویر زیر باز میشود، میتوانید سرویس دراپ باکس خود را فعال کنید.
در این فرم باید اطلاعات شخصی و آدرس ایمیل و رمز ورود را وارد نمایید.
در فرم B روی گزینه Create App کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شود.
سپس در فرم زیر روی گزینه Dropbox API کلیک کنید.
در فرم بعدی یک کد 64 کاراکتری در قسمت generated access token در اختیار شما قرار میگیرد.
در مرحله بعد مجدداً وارد تنظیمات برنامه سپیدار شوید و کد 64 کاراکتری که در مرحله قبل دریافت نمودید را در قسمت “مجوز دسترسی به دراپ باکس” وارد کنید روی گزینه در پایین فرم کلیک کنید.
در اینجا تنظیمات ذخیرهسازی نسخه (پشتیبان) بکاپ روی دراپ باکس بهصورت کامل انجام شده است. فقط کافی است زمان تهیه نسخه پشتیبان (بکاپ) در نرمافزار سپیدار تیک “یک کپی از فایل پشتیبان در دراپ باکس آپلود شود” را فعال کنید و نسخه پشتیبان خود را تهیه نمایید.