Search
Close this search box.

آموزش حسابداری شرکت های ساختمانی؛ مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید!

فهرست مطالب


حسابداری درست و دقیق، راز راه‌اندازی یک کسب و کار سودده و همیشگی است. شناخت ظرافت‌های حسابداری در شرکت‌های مختلف، نکاتی مهم را پیش چشم حسابداران و صاحبان کسب و کار می‌گذارد. در ادامه مقالات آموزش حسابداری به شیوه سپیدار سیستم به سراغ آموزش حسابداری شرکت‌های ساختمانی می‌رویم. در ادامه همراه سپیدار سیستم باشید.

حسابداری شرکت‌های ساختمانی، حسابداری شرکت‌های پیمانکاری است!

شرکت‌های ساختمانی جزئی از شرکت‌های پیمان‌کاری هستند. در شرکت‌های پیمان‌کاری، شرکت وظیفه انجام محوله از سمت کارفرما را دارد. در شرکت‌های ساختمانی نیز پیمان‌کار وظیفه ساختن یک ساختمان را بر عهده می‌گیرد و بایستی مطابق تعهدات، ساختمان را به اتمام برساند. به همین دلیل نرم افزار حسابداری مورد استفاده و اصول حسابداری در این شرکت‌ها مشابه یکدیگر است.

چه مواردی در حسابداری شرکت‌های ساختمانی اهمیت بیشتری دارد؟

اصل و اساس حسابداری در شرکت‌های مختلف تفاوتی ندارد. اما در برخی شرکت‌ها، اصول و مباحثی از حسابداری اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. در شرکت‌های حسابداری ساختمانی، توجه به حسابداری پیمانکاری و دارایی ثابت از جمله این نکات است.

برخی از شرکت‌های ساختمانی، ساختمان و بناها را در زمره دارایی ثابت، سند می‌زنند. منظور این است که این ساختمان تحت مالکیت خود شرکت قرار دارد. از طرف دیگر برخی دیگر از شرکت‌ها، تمامی پروژه‌های خود را تحت عنوان پیمانکاری سند می‌زنند.

مهم ترین نکات حسابداری شرکت های ساختمانی

مورد بعدی درباره حسابداری شرکت‌های ساختمانی، بحث هزینه ها است. شرکت های ساختمانی از جمله شرکت هایی هستند هزینه سربار زیادی دارند. مدیریت این هزینه ها بخشی مهم از حسابداری است. برای مثال هزینه هایی مثل حمل و نقل، هزینه سوخت و ابزار آلات ساده جزء هزینه های سربار بوده و بایستی به دقت محاسبه شود. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید درباره مالیات شرکت‌های پیمان کاری و ساختمانی اطلاعات تخصصی به دست آورید، سری به صفحه انواع مالیات شرکت ها بزنید و آخرین اخبار و مقالات به همراه پادکست های مرتبط را در این صفحه مطالعه کنید.

چه فرآیندهایی در حسابداری شرکت های ساختمانی بیشتر از همه اهمیت دارد؟

شرکت های پیمان کاری ساختمانی عموما با شرکت های زیادی در ارتباط هستند. به همین دلیل مدیریت این ارتباطات از منظر هزینه های تمام شده برای شرکت اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر معمولا سیستم حسابداری و سیستم پیمانکاری  در شرکت ها با میزان رشد پروژه‌ها هم در ارتباط هستند.

به این ترتیب پروژه‌هایی که زیان ده هستند مشخص شده و می توان برنامه‌ریزی بهتری برای انجام پروژه‌ها انجام داد. همچنین شرکت های پیمانکاری قراردادهای زیادی با نیروهای انسانی مختلف دارند و این مساله نیز مستقیم در بحث مدیریت قراردادها و مسائل مرتبط با حسابرسی بیمه اهمیت زیادی در فرآیند کاری این شرکت ها دارد.

آموزش حسابداری شرکت های ساختمانی

برای آموزش و انجام حسابداری شرکت های ساختمانی چه ابزاری وجود دارد؟

آموزش حسابداری شرکت های ساختمانی، تفاوت خاصی با سایر شرکت ها ندارد. پیشنهاد ما این است که مقاله حسابداری پیمانکاری سپیدار سیستم را در این زمینه مطالعه کنید. اطلاعات ارائه شده در مقاله آموزش حسابداری پیمانکاری برای هر شرکت حسابداری قابل استفاده است.

برای انجام فعالیت های شرکت های ساختمانی نیز بهترین گزینه استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری است. سپیدار سیستم با بهره گیری از سال ها تجربه و تخصص در زمینه تولید نرم افزارهای تخصصی حسابداری، بهترین نرم افزار حسابداری پیمانکاری را تولید کرده است. نرم افزار حسابداری پیمانکاری ابزاری قدرتمند برای مدیریت مالی هم‌زمان چند پروژه پیمانکاری است که امکان محاسبه بهای تمام شده‌ی هر پروژه و قرارداد را در لحظه فراهم می کند. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه نرم افزار حسابداری پیمانکاری اطلاعات بیشتری درباره این نرم افزار کسب کنید.

استفاده از نرم افزار حسابداری پیمان کاری سپیدار برای شرکت های ساختمانی

درباره حسابداری شرکت های ساختمانی سوالی دارید؟ اینجا بنویسید!

در این مقاله مهم ترین نکات حسابداری شرکت های ساختمانی را بررسی کردیم. در انتهای مقاله پیشنهاد می‌کنیم اگر سوال یا ابهامی در خصوص حسابداری شرکت های ساختمانی دارید، در پایین همین صفحه برای ما کامنت بگذارید.

سپیدار سیستم بستری کامل از بهترین نرم افزارهای حسابداری را متناسب با بازار ایران طراحی کرده است. نرم افزار حسابداری خدماتی، نرم افزار فروشگاهی و شرکتی از مهمترین محصولات سپیدار هستند. برای تهیه محصولات سپیدار با شماره تلفن   ۰۲۱-۸۱۰۲۲۲۲۲ تماس حاصل کنید.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON