Search
Close this search box.

همه چیز درباره فضای ابری رایگان و کاربردهای آن

فهرست مطالب


افزایش حجم داده‌ها و کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، همواره یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه IT بوده است. اما با پیشرفت سریع تکنولوژی و ایجاد فضای ابری رایگان برای ذخیره‌سازی داده‌ها، این مشکل کاملا رفع شده است. امروزه می‌توان بدون نیاز به ابزارهایی مانند هارد اکسترنال یا فلش‌مموری، به‌صورت آنلاین اطلاعات را در فضایی امن ذخیره کرد؛ البته هنوز هم بسیاری از افراد با این فضا آشنایی ندارند. شما چطور؟! آیا می‌دانید فضای ذخیره سازی ابری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این مقاله پس از معرفی کامل فضای ابری، چند نمونه رایگان آن را نیز به مدیران کسب‌و‌کارهای مختلف پیشنهاد می‌کنیم. با مطالعه این مطلب ذغذغه شما برای کمبود فضای ذخیره‌سازی ویدیوها، عکس‌ها و سایر فایل‌ها رفع خواهد شد.

فضای ابری رایگان چیست؟ بستر آنلاین ذخیره‌سازی اطلاعات

فضای ذخیره‌سازی ابری (Cloud Storage) یک پلتفرم آنلاین برای ذخیره‌ کردن انواع داده‌ها و اطلاعات است که امروزه توسط برخی از شرکت‌های مطرح مانند گوگل یا آیکلود عرضه می‌شود. با استفاده از فضای ابری رایگان می‌توانید فایل‌های خود را بدون نیاز به دستگاه‌های ذخیره‌سازی، از طریق شبکه اینترنت ذخیره کنید.

در‌واقع، امروزه بسیاری از افراد به‌جای خرید ابزارهایی مانند فلش‌مموری و انواع هارد، اطلاعات خود را در فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان ذخیره می‌کنند. به‌این‌ترتیب، در هر زمان و مکانی از کره زمین می‌توان به این اطلاعات دسترسی داشت. فناوری ابری امروزه باعث تولید نرم‌افزارهای ابری متعدد در حوزه‌های مختلف، مانند انواع نرم افزار حسابداری، اینترنت بانک و برنامه‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده و نحوه زندگی افراد را دگرگون کرده است.  

فضای ذخیره سازی ابری؛ نگه‌داری آنلاین از اطلاعات

 آشنایی با مزایای فضای ذخیره سازی ابری رایگان

تکنولوژی فضای ابری زندگی انسان‌های امروزی را دگرگون کرده است. امروزه شرکت‌های معتبر متعددی در جهان خدمات ذخیره‌سازی ابری را به‌صورت پولی یا رایگان عرضه می‌کنند. برای انتخاب بهترین گزینه برای نگه‌داری از فایل‌های خود باید با مزایای فضای ذخیره‌سازی ابری در برابر ابزارهای فیزیکی مانند هارد آشنا باشید. به‌طور‌کلی، مزایای برنامه فضای ابری رایگان عبارت‌اند:

  • دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکان (از طریق اینترنت)
  • افزایش امنیت داده‌ها با تهیه نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات
  • ذخیره اطلاعات به‌صورت رایگان یا با هزینه بسیار اندک
  •  قابلیت اشتراک‌گذاری راحت فایل‌ها
  • قابلیت چند کاربره بودن
  • یکپارچه‌سازی داده‌ها

این موارد فقط بخشی از مزایای جذاب Cloud Storage محسوب می‌شوند. اکنون که متوجه شدید فضای ابری چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است با چند مورد از معروف‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی رایگان جهان نیز آشنا شوید.

دسترسی همیشگی به اطلاعات با استفاده از فضای ابری رایگان

آشنایی با 4 برنامه فضای ابری رایگان محبوب دنیا

فضاهای ابری با سرعت چشم‌گیری در حال سبقت گرفتن از ابزارهای ذخیره‌سازی فیزیکی هستند. این‌روزها در بازار فناوری و اطلاعات، تعداد قابل‌توجهی فضای ذخیره‌سازی ابری وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای اینکه انتخاب راحت‌تری داشته باشید؛ در این بخش بهترین فضاهای ابری رایگان جهان را معرفی می‌کنیم:

1. سایت MEGA؛ فضای ذخیره‌سازی ابری با 20 گیگابایت حجم در سال اول!

در میان ذخیره‌سازهای فضای ابری، سایت مگا بیشترین حجم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران این سایت در سال اول، 20 گیگابایت حجم برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دریافت می‌کنند. همچنین، شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن مگا یا معرفی آن به دوستان خود، حدود 5 گیگابایت فضای اضافه نیز دریافت کنید.

البته نقطه ضعف این فضای ابری، استفاده رایگان از آن فقط برای یک سال است و بعد از آن باید هزینه تمدید حجم را پرداخت کنید. Mega همه فایل‌های کاربران را رمزگذاری می‌کند و امنیت بسیار بالاتری نسبت به سایر ذخیره‌سازها دارد؛ بنابراین گزینه مناسبی برای کسب‌و‌کارها وشرکت‌هایی است که اطلاعات و فایل‌های حساس دارند. این کسب‌و‌کارها همچنین می‌توانند برای تسریع پردازش اطلاعات و افزایش امنیت داده‌های خود از انواع نرم افزار ابری استفاده کنند.

معرفی فضای ابری ذخیره‌سازی رایگان مگا

2. Microsoft OneDrive؛ فضای ابری رایگان با 5 گیگابایت حافظه

شرکت مایکروسافت نیز به‌عنوان یکی از غول‌های صنعت IT جهان، فضای ذخیره‌سازی ابری مخصوص کاربران ویندوز را عرضه کرده است. OneDrive نیز 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین یا آفلاین به فایل‌های ذخیره‌شده خود در این فضا دسترسی داشته باشید.

با‌اینکه مایکروسافت فضای ذخیره کمتری را نسبت به گوگل درایو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ اما باز هم یک Cloud Storage بسیار محبوب در میان برخی از کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. کسب‌و‌کارهایی که از وان‌درایو استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای ابری امور مجموعه خود را پیش ببرند. به‌عنوان‌مثال، با خرید بهترین نرم افزار حسابداری ابری از مجموعه‌هایی مانند سپیدار سیستم، می‌توان امور حسابداری شرکت‌ها را در فضایی امن و به‌صورت آنلاین انجام داد.

3. Google Drive؛ بهترین فضای ابری رایگان گوگل

امروزه دیگر همه کاربران فعال Google، به‌خوبی می‌دانند گوگل درایو چیست و چه امکانات جذابی دارد. بدون‌شک گوگل درایو یکی از محبوب‌ترین فضاهای ذخیره‌سازی ابری در دنیا محسوب می‌شود؛ چرا که کاربران آن فقط با ایجاد یک حساب در گوگل (Gmail)، می‌توانند از 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان بهره‌مند شوند. البته اگر از این مقدار حجم رایگان ناراضی هستید، با پرداخت ماهانه 12 دلار می‌توانید حجم مورد‌نیازتان را به بی‌نهایت تبدیل کنید!  گوگل درایو یک گزینه بسیار مناسب برای کسب‌و‌کارها و شرکت‌هایی محسوب می‌شود که از اکانت‌های گوگل مانند جیمیل، جی‌سویت و اندروید استفاده می‌کنند.

گوگل درایو؛ بهترین فضای ابری رایگان دنیا برای ذخیره اطلاعات

4.سایت IceDrive؛ بهترین فضای ابری رایگان برای اندروید و سایر سیستم‌عامل‌ها

سایت IceDrive یکی از تازه‌واردها در دنیای فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان محسوب می‌شود. این فضای ابری با داشتن ویژگی‌های جذابی مانند 10 گیگابایت حجم برای ذخیره‌سازی و امنیت بسیار بالا، در مدتی اندک طرفداران بسیاری پیدا کرده است. IceDrive نیز اطلاعات کاربران را رمزگذاری می‌کند و حتی امکان مشاهده پیش‌نمایشی از فایل‌های رمزنگاری‌شده را به کاربران می‌دهد.

هنوز هم از میان این 4 فضای ابری رایگان، گوگل درایو پر‌کاربردترین و محبوب‌ترین گزینه است. امروزه کسب‌و‌کارهای متعددی در ایران و جهان به استفاده از امکانات فضای ابری و نرم‌افزارهای ابری روی آورده‌اند. برای مثال، نرم‌افزارهای حسابداری ابری در بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا در حال جایگزینی نرم‌افزارهای سنتی حسابداری هستند. شما نیز می‌توانید با تهیه یک نرم‌افزار ابری، قدرت پردازش و امنیت داده‌های مالی خود را افزایش دهید.

سپیدار سیستم؛ عرضه‌کننده بهترین نرم‌افزارهای حسابداری ابری در ایران

در این مقاله به‌طورکامل بررسی کردیم که فضای ابری رایگان چیست و چه مزایایی دارد. با پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای ابری، کسب‌و‌کارهای متعددی به استفاده از برنامه‌های حسابداری ابری روی آورده‌اند. مجموعه سپیدار سیستم با سال‌ها تجربه در حوزه تولید نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی، اکنون بهترین نرم‌افزارهای ابری حسابداری را نیز تولید و روانه بازار کرده است. شما می‌توانید با تهیه این نرم‌افزارها در هر زمان و مکان به اطلاعات مالی کسب‌و‌کار خود دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول


فضای ابری رایگان چیست؟

فضای ذخیره‌سازی ابری (Cloud Storage) یک پلتفرم آنلاین برای ذخیره‌ کردن انواع داده‌ها و اطلاعات است که امروزه توسط برخی از شرکت‌های مطرح مانند گوگل یا آیکلود عرضه می‌شود. با استفاده از فضای ابری رایگان می‌توانید فایل‌های خود را بدون نیاز به دستگاه‌های ذخیره‌سازی، از طریق شبکه اینترنت ذخیره کنید.

محبوب‌ترین برنامه‌های فضای ابری رایگان دنیا کدام‌اند؟

در این بخش بهترین فضاهای ابری رایگان جهان را معرفی می‌کنیم و در مقاله به توضیح بیشتر در مورد هر کدام از آنها می پردازیم:

  • سایت MEGA
  • Microsoft OneDrive
  • Google Drive
  • سایت IceDrive
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON