متخصص بازاریابی دیجیتال: راهنمای کامل شغلی برای سال 2024 [مهارت، حقوق، رشد]
“اگر کسب و کار شما در اینترنت نیست، کسب و کار شما از بین خواهد رفت.” – یک بار بیل گیتس این جمله محبوب را بیان کرد. اما معنای پشت آن چیست؟ بسیاری از بوتیک های محلی و مشاغل خانگی از استوری های اینستاگرام و پلت فرم های رسانه های اجتماعی برای نمایش محصولات خود استفاده می کنند. آنها به طور غیرمستقیم محصولات خود را برای گسترش دامنه کسب و کار خود تبلیغ می کنند. چه ایده درخشانی – اینطور نیست؟ این بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و در دسترس قرار دادن محصول شما به صورت آنلاین است. نظرسنجیها، شمارش معکوس، نظرات، و ویژگیهای تند کشیدن به بالا به دریافت بازخورد همزمان از کاربران کمک میکنند.
علاوه بر این، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی با استفاده از هشتگها به شما کمک میکنند تا مخاطبان و مشتریان مناسب را پیدا کنید. در روزهای آینده، نقش متخصص بازاریابی دیجیتال پویاتر خواهد شد. از آنجایی که تجارت های بزرگ به بازاریابی آنلاین ادامه می دهند، بازاریابی دیجیتال به یک روند تجاری برای همیشه تبدیل شده است. با این راهنمای شغلی متخصص بازاریابی دیجیتال، حقایق و ارقام جالبی را در مورد متخصصان بازاریابی دیجیتال کشف خواهیم کرد. این باید مهارت ها، حقوق و چشم انداز رشد آنها را پوشش دهد.
چه کسی متخصص بازاریابی دیجیتال است< /h2>
“بازاریابی دیجیتال هنر فروش محصول نیست. این هنر وادار کردن مردم به خرید محصولی است که شما می فروشید.” – استراتژی Hecate
یک متخصص بازاریابی دیجیتال، استراتژیهای بازاریابی را برای تبلیغ محصول در پلتفرمهای دیجیتال از طریق کانالهای آنلاین اجرا میکند. شما کمپین های بازاریابی موثری را برنامه ریزی و اجرا می کنید و آنها را در پلتفرم های دیجیتال مختلف دنبال می کنید. هدف اصلی شما ایجاد سرنخ برای کسب و کارتان و افزایش فروش است.
متخصصان DM با مهارتهای ارتباطی، تبلیغاتی و فروش استثنایی از کسبوکارها به صورت دیجیتالی پشتیبانی میکنند. در واقع، طبق گزارش BLS، برآورد میشود که مشاغل کلی در بخش بازاریابی تا سال 2026 10% افزایش یابد. به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، باید وظایف متعددی را انجام دهید. این وظایف به پشتیبانی از بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند، مانند:
-
تحقیق در مورد نیازهای بالقوه مشتری
-
ردیابی سوابق و بازخورد مشتریان
-
ترویج کمپین های دیجیتال
-
محصولات را در کانال های دیجیتال مختلف تبلیغ کنید
-
بازاریابی ایمیلی
همچنین بخوانید: میخواهید یک متخصص بازاریابی دیجیتال شوید؟ همه اسرار را بیاموزید
چک لیست: 11 مزیت شغلی تبدیل شدن به یک متخصص DM
بازاریابی دیجیتال یک حرفه نوظهور است که در دوره آینده به اوج خود می رسد. با دیجیتالی شدن جهان، نیاز به دیجیتال شدن کسب و کارها افزایش یافته است. دیجیتال مارکتینگ شغل مناسبی برای بازاریابان نسل بعدی خواهد بود. علاوه بر این، این حرفه طیف وسیعی از مزایای را ارائه می دهد، از جمله:
-
این یکی از زمینههایی است که سریعترین رشد را دارد. بنابراین، حرفه شما درخشان است.
-
متخصصان بازاریابی دیجیتال ماهر در بین کارفرمایان در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند.
-
نقش های چند منظوره را برای انتخاب به شما پیشنهاد می کند، مانند:
-
متخصص PPC
-
کارشناس سئو
-
کارشناس بازاریابی دیجیتال
-
کارشناس رسانه های اجتماعی
-
-
حتی مشاغل سطح ابتدایی نیز با بازههای دستمزد مناسب به خوبی شما را جبران میکنند.
-
میزان دستمزد زیبا برای متخصصان ماهر و با تجربه.
-
فرصت های پیشرفت شغلی زیادی را به شما ارائه می دهد.
-
با روحیه کارآفرینی، حتی می توانید حرفه خود را بسازید.
-
مهارت های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد از آنها برای اهداف متعدد استفاده کنید.
-
هیچ محدودیتی برای گسترش خلاقیت یا مهارت های نوآوری شما وجود ندارد.
-
به شما امکان می دهد از راه دور کار کنید.
-
این یکی از بهترین مشاغل است که به شما امکان می دهد تعادل بین کار و زندگی خود را مدیریت کنید.
چگونه یک متخصص بازاریابی دیجیتال شوید: مراحل سریع
برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید نقشه راه خاصی را دنبال کنید. از یادگیری اصول اولیه تا قرار گرفتن ایمن، مراحلی وجود دارد که باید طی کنید. در زیر مراحل سریع و آسان برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال آورده شده است. بیایید آن را مرور کنیم:
-
مبانی بازاریابی دیجیتال را بیاموزید: اولین مرحله بازاریابی دیجیتال با اصول اولیه آن شروع می شود. دیجیتال مارکتینگ دارای طیف وسیعی از مفاهیم است. برای ساختن پایه خود باید با اصول اولیه شروع کنید. برخی از مفاهیم اصلی که باید از آنها استفاده کنید عبارتند از:
-
کسب گواهینامه: امروزه، پلتفرمها و کالجهای آنلاین مختلف دورههای کوتاهی را در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه میدهند. این دوره ها اغلب از 3 ماه تا یک سال متغیر است و صرفاً بر اساس مفاهیم بازاریابی دیجیتال است. گواهینامه های این دوره ها به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال به سرعت پیشرفت کنید. برخی از پلتفرم های محبوب عبارتند از:
-
تجربه عملی کسب کنید: میتوانید در کارگاههای DM شرکت کنید و کارآموزی را شروع کنید. این به شما کمک می کند تا تجربه عملی کسب کنید. علاوه بر این، میتوانید وبلاگهای خود را ایجاد کنید تا از آموختههای خود استفاده کنید.
-
بر ابزارها و مهارت های کلیدی تسلط پیدا کنید: مهارت های منحصر به فردی در بازاریابی دیجیتال کسب می کنید. ابزارهای متعدد و مهارت های متمایز برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال ضروری است. در اینجا ابزارهای ضروری هستند که باید در آنها تخصص کسب کنید:
-
Google Analytics
-
SEMrush
-
وردپرس
-
مدیر تبلیغات فیس بوک
-
کانوا
-
-
پرتفوی خود را بسازید: امروزه داشتن یک نمونه کار ضروری است. این عزم شما را برای حرفه و شایستگی هایتان نشان می دهد. می توانید پروژه های شخصی، نتایج کمپین و کارهای خلاقانه خود را در یک نمونه کار به نمایش بگذارید. این به شما کمک می کند تا مشتریان و مشاغل را جذب کنید.
-
در مورد روندها به روز بمانید: بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد روندها است. با تغییر در روند، استراتژی های شما برای بازاریابی نیز تغییر می کند. بنابراین، میتوانید در وبینارها و انجمنهای آنلاین/آفلاین شرکت کنید تا از روندها بهروز باشید.
-
شبکه حرفه ای خود را گسترش دهید: یک شبکه حرفه ای مناسب یک امتیاز مثبت در حوزه شرکت است. داشتن یک شبکه قوی می تواند فرصت های شغلی بیشتری را برای شما ایجاد کند. برای گسترش شبکه خود می توانید موارد زیر را امتحان کنید:
-
ایمن کردن یک شغل: پس از ماهها کار سخت، بالاخره زمان آن رسیده که شغلی را تضمین کنید. شما باید به صورت انبوه برای مشاغل تخصصی DM درخواست دهید. شانس شما را برای قرار گرفتن افزایش می دهد. پس از تجربه، می توانید شغل خود را برای پیشرفت به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال تغییر دهید.
همچنین بخوانید:
متخصص بازاریابی دیجیتال: مهارت های برتر
به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، به مهارتهای مختلفی نیاز دارید. دیجیتال مارکتینگ یک حوزه همیشه در حال تحول و روند محور است. استراتژی های شما باید با توجه به نیاز مشتریان تغییر کند. بنابراین، شما باید با روندها و چالش های جدید سازگار باشید. برای پیشرفت در این حرفه، مهارت های متمایز زیادی کسب خواهید کرد. برخی از مهارت های برتری که به عنوان متخصص بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارید در زیر فهرست شده است:
مهارت های نرم | مهارت های سخت |
ایجاد محتوا | پرداخت به ازای کلیک (PPC) |
برنامه ریزی استراتژیک | بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) |
مدیریت پروژه | بازاریابی محتوا |
تصمیم گیری | بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) |
حل مشکل | بهینه سازی موتور جستجو (SEO) |
انطباق پذیری | بازاریابی ایمیل |
خلاقیت | طراحی وب |
معیارهای واجد شرایط بودن: شما می توانید یکی باشید
هر کسب و کار دارای جایگاه های بازاریابی متفاوتی است. با این حال، استراتژی های بازاریابی دیجیتال اغلب برای بسیاری از سازمان ها مشابه هستند. بقیه به خلاقیت و مهارت حل مسئله شما بستگی دارد. در اینجا حداقل معیارهای واجد شرایط بودن برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال آمده است.
-
شما باید مدرک لیسانس بازاریابی یا هر رشته مرتبط با تجارت داشته باشید.
-
شما ممکن است به گواهی بازاریابی دیجیتال نیاز داشته باشید.
-
شما به مهارت در ارتباطات و درک مخاطبان هدف نیاز دارید.
-
شما باید توانایی رهبری و کار با تیم را داشته باشید.
نقش ها و مسئولیت های یک متخصص بازاریابی دیجیتال را کاوش کنید
شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال مسئول بسیاری از وظایف روزمره خواهید بود. بسته به مهارت ها و سطوح ارشد شما، چند کار شما ممکن است با کارهای دیگر متفاوت باشد. در زیر نقش ها و مسئولیت های مشترک یک متخصص بازاریابی دیجیتال آمده است.
-
توسعه و اجرای کمپین های بازاریابی در پلتفرم های مختلف دیجیتال مانند:
-
اینستاگرام
-
فیس بوک
-
LinkedIn
-
تویتر
-
Google
-
Snapchat
-
یاهو
-
بافر
-
HubSpot
-
-
بهینه سازی محتوا برای افزایش سئو برای افزایش رتبه و دیده شدن وب سایت.
-
مدیریت حسابهای مختلف رسانههای اجتماعی برای کسبوکار.
-
زمانبندی پستهای مختلف در پلتفرمهای مختلف.
-
تعامل با دنبال کنندگان.
-
تجزیه و تحلیل وب سایت شرکت ها و داده های کمپین برای ردیابی عملکرد و بازگشت سرمایه.
-
انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی برای شناسایی روندها و فرصت ها.
-
بهروز ماندن از روندهای بازاریابی دیجیتال و بهترین شیوههای صنعتی.
-
همکاری با سازندگان محتوا برای تبلیغ نام تجاری خود.
-
برنامه ریزی و اجرای کمپین ها از طریق ایمیل مارکتینگ.
-
اجرای استراتژیهای PPC (پرداخت به ازای کلیک) برای هدایت ترافیک قابل توجه.
-
نظارت بر فعالیتهای رقبا برای تنظیم استراتژیها بر اساس نیازها.
چشم انداز حقوق: ثروت فراوان
تا سال 2026، تخمین زده میشود که شرکتها 876 میلیارد دلار در سطح جهانی برای تبلیغات دیجیتال هزینه کنند. دیجیتال مارکتینگ حوزه ای است که در حال جهش کوانتومی است. طبق گفته Zippia (2024)، پیشبینی میشود که مشاغل متخصصان بازاریابی دیجیتال رشد تا 19٪ از < داشته باشند.2018-28. تقریباً 150,300 شغل جدید در چند سال آینده در سطح جهانی اضافه خواهد شد.
از آنجایی که چشم انداز شغلی شگفت انگیز است، حقوق نیز باید سرگرم کننده باشد. آیا می دانستید در پنج سال گذشته، حقوق متخصصان بازاریابی دیجیتال 5 درصد افزایش یافته است؟ متخصصان دیجیتال مارکتینگ با ۱ تا ۸ سال تجربه میتوانند تا کسب درآمد کنند. INR 11.4 LPA در هند.
صنایع مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و سرگرمی بیش از همه به متخصصان بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. به عنوان تازهتر، میتوانید حدود 2-3 INR LPA کسب کنید. با این حال، به عنوان یک بازاریاب ارشد دیجیتال، شرکت ها بسته های LPA 10-12 INR را ارائه می دهند.
معیارهای واجد شرایط بودن: شما می توانید یکی باشید
هر کسب و کار دارای جایگاه های بازاریابی متفاوتی است. با این حال، استراتژی های بازاریابی دیجیتال اغلب برای بسیاری از سازمان ها مشابه هستند. بقیه به خلاقیت و مهارت حل مسئله شما بستگی دارد. در اینجا حداقل معیارهای واجد شرایط بودن برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال آمده است.
-
شما باید مدرک لیسانس بازاریابی یا هر رشته مرتبط با تجارت داشته باشید.
-
شما ممکن است به گواهی بازاریابی دیجیتال نیاز داشته باشید.
-
شما به مهارت در ارتباطات و درک مخاطبان هدف نیاز دارید.
-
شما باید توانایی رهبری و کار با تیم را داشته باشید.
نقش ها و مسئولیت های یک متخصص بازاریابی دیجیتال را کاوش کنید
شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال مسئول بسیاری از وظایف روزمره خواهید بود. بسته به مهارت ها و سطوح ارشد شما، چند کار شما ممکن است با کارهای دیگر متفاوت باشد. در زیر نقش ها و مسئولیت های مشترک یک متخصص بازاریابی دیجیتال آمده است.
-
توسعه و اجرای کمپین های بازاریابی در پلتفرم های مختلف دیجیتال مانند:
-
اینستاگرام
-
فیس بوک
-
LinkedIn
-
تویتر
-
Google
-
Snapchat
-
یاهو
-
بافر
-
HubSpot
-
-
بهینه سازی محتوا برای افزایش سئو برای افزایش رتبه و دیده شدن وب سایت.
-
مدیریت حسابهای مختلف رسانههای اجتماعی برای کسبوکار.
-
زمانبندی پستهای مختلف در پلتفرمهای مختلف.
-
تعامل با دنبال کنندگان.
-
تجزیه و تحلیل وب سایت شرکت ها و داده های کمپین برای ردیابی عملکرد و بازگشت سرمایه.
-
انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی برای شناسایی روندها و فرصت ها.
-
بهروز ماندن از روندهای بازاریابی دیجیتال و بهترین شیوههای صنعتی.
-
همکاری با سازندگان محتوا برای تبلیغ نام تجاری خود.
-
برنامه ریزی و اجرای کمپین ها از طریق ایمیل مارکتینگ.
-
اجرای استراتژیهای PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) برای هدایت ترافیک قابل توجه.
-
نظارت بر فعالیتهای رقبا برای تنظیم استراتژیها بر اساس نیازها.
چشم انداز حقوق: ثروت فراوان
تا سال 2026، تخمین زده میشود که شرکتها 876 میلیارد دلار در سطح جهانی برای تبلیغات دیجیتال هزینه کنند. دیجیتال مارکتینگ حوزه ای است که در حال جهش کوانتومی است. طبق گفته Zippia (2024)، پیشبینی میشود که مشاغل متخصصان بازاریابی دیجیتال رشد تا 19٪ از < داشته باشند.2018-28. تقریباً 150,300 شغل جدید در چند سال آینده در سطح جهانی اضافه خواهد شد.
از آنجایی که چشم انداز شغلی شگفت انگیز است، حقوق نیز باید سرگرم کننده باشد. آیا می دانستید در پنج سال گذشته، حقوق متخصصان بازاریابی دیجیتال 5 درصد افزایش یافته است؟ متخصصان دیجیتال مارکتینگ با ۱ تا ۸ سال تجربه میتوانند تا کسب درآمد کنند. INR 11.4 LPA در هند.
صنایع مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و سرگرمی بیش از همه به متخصصان بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. به عنوان تازهتر، میتوانید حدود 2-3 INR LPA کسب کنید. با این حال، به عنوان یک بازاریاب ارشد دیجیتال، شرکت ها بسته های LPA 10-12 INR را ارائه می دهند.
علاوه بر این، دستمزد بسته به مجموعه مهارت، تجربه و موقعیت شغلی شما بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، متوسط حقوق متخصصان بازاریابی دیجیتال 60,359 دلار (50,74,664.82 INR) است. با تجربه عملی و استراتژیهای بازاریابی منحصر به فرد، آسمان محدودیت دارد.
همچنین بخوانید: حوزه بازاریابی دیجیتال
10 استخدام کننده برتر در سراسر جهان
امروزه، بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین زمینه ها است. کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ، بازاریابی دیجیتال را برای افزایش سریع فروش خود اتخاذ می کنند. بنابراین، متخصصان بازاریابی دیجیتال در میان استخدامکنندگان برتر در سراسر جهان تقاضای بالایی دارند. در زیر 10 استخدامکننده برتر جهانی که متخصصان بازاریابی دیجیتال را استخدام میکنند، آمده است.
-
Accenture
-
Google
-
خدمات مشاوره تاتا (TCS)
-
راه حل های فناوری شناختی
-
آمازون
-
Wipro
-
UpGrad
-
Infosys
-
IBM
-
ABC
منبع: Glas
کالج های برتر سطح اول برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال
دانشگاه شما تأثیر زیادی بر آینده شغلی و حقوق شما دارد. اگر مدرکی از یک موسسه معروف داشته باشید، ممکن است مجبور نباشید به دنبال شغل در خارج باشید. کالج های Tier I اغلب امکانات قرار دادن در محوطه دانشگاه را برای دانشجویان خود فراهم می کنند. همچنین، به راحتی می توانید فرصت های متعددی را در خارج از محوطه دانشگاه پیدا کنید.
علاوه بر این، امروزه بسیاری از کالج ها دوره های بازاریابی دیجیتال را برای شما ارائه می دهند. انتخاب بهترین کالج در کلاس برای خود ضروری است. در اینجا 10 کالج سطح اول که مدارک و دوره های بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند آورده شده است. نگاهی به آنها بیندازید:
-
موسسه مدیریت بازرگانی سیمبیوز، پونا
-
دانشگاه آمیتی، نویدا
-
موسسه مدیریت هند (IIM)، احمدآباد
-
موسسه مدیریت و تحقیقات خاویر، بمبئی
-
مدرسه بازرگانی IIKM، چنای
-
موسسه مدیریت و تحقیقات RVS، کویمباتور
-
کالج علوم و بازرگانی تاکور، بمبئی
-
MICA، احمدآباد
-
دانشگاه پارول، وادودارا
-
مدرسه هندی مدیریت و مدیریت بازرگانی (ISBM)، بنگلور
خروج از سیستم
به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، می توانید خود را مغز متفکر پشت هر محتوای ویروسی تصور کنید. شما می توانید تبلیغات جذاب و استوری های جذاب اینستاگرام ایجاد کنید که ویروسی می شوند. با این حال، سفر شما به اینجا ختم نمی شود. خواه ساختن میمها، راهاندازی فروش فلش نیمهشب یا تبلیغ برندها باشد، مسیر شما پر از چالشهای هیجانانگیز خواهد بود.
با این حال، برای تبدیل شدن به یک متخصص DM، باید بر مهارتهای PPC، SEO و SMM تسلط داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدرک بگیرید، گواهینامه بگیرید و سپس قرار بگیرید. بازاریابی دیجیتال یک حرفه پویا قوی است که می تواند شانس شما برای درخشش ستاره هایتان باشد.
منابع
متخصص بازاریابی دیجیتال – Coursera
مشاغل بازاریابی دیجیتال – مشاوره دستورالعمل
بهترین دانشکدهها برای بازاریابی دیجیتال در هند – IIDE