Search
Close this search box.

آدانی با مهلت مواجه است زیرا اتهامات کلاهبرداری سرمایه گذاران را ترسانده است

فهرست مطالب

ساعت برای گوتام آدانی به‌عنوان سرمایه‌دار برجسته هند و ثروتمندترین فرد آسیا، با یک فروشنده اوراق بهادار آمریکایی مواجه می‌شود که ادعا می‌کند «شواهدی از کلاهبرداری وقیحانه حسابداری، دستکاری سهام و پولشویی» را کشف کرده است که «بزرگ‌ترین کلاهبرداری در تاریخ شرکت‌ها» در Adani’s است. امپراتوری تجاری.

شرکت‌های آدانی 20 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را در روز جمعه و 17 میلیارد دلار دیگر را در روز دوشنبه از دست دادند و از زمان گزارش 24 ژانویه هیندنبورگ، زیان خود را به 68 میلیارد دلار رساندند، زیرا سهام هفت شرکت وابسته به گروه آدانی فهرست شده در بازار سهام هند سقوط کرد.

اگر نوع داده مهم ارائه سهام توسط Adani Enterprises، شرکت گل سرسبد این مجموعه، در پایان برنامه ریزی شده خود در روز سه شنبه، از هدف جمع آوری سرمایه 2.5 میلیارد دلاری خود فاصله دارد. این پیشنهاد که یک روز پس از گزارش هیندنبورگ راه اندازی شد، قبل از اعلام سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری هولدینگ بین المللی ابوظبی در روز دوشنبه، تنها 2 درصد مشترک بود. همان گروه سرمایه گذاری تحت کنترل خانواده سلطنتی امارات سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد دلار در شرکت های آدانی سرمایه گذاری کرد.

نکات کلیدی

  • ایالات متحده شرکت سهامی عام هندنبورگ ریسرچ، شرکت هندی Adani Group را متهم به کلاهبرداری کرده است.
  • شرکت‌های آدانی که توسط ثروتمندترین مرد آسیا کنترل می‌شوند، در هفته گذشته 68 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده‌اند.
  • >این ضرر و زیان پیشنهاد ثانویه 2.5 میلیارد دلاری را تهدید می کند زیرا این شرکت به دنبال کاهش بار بدهی خود است.
  • آدانی از متحدان نزدیک نارندرا مودی، نخست وزیر ملی گرای هند است و شرکت های او قراردادهای عمومی بزرگی را به دست آورده اند.
  • هیندنبورگ قبلاً نیکولا سازنده خودروهای برقی را هدف قرار داده بود که بنیانگذار آن بعداً به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران محکوم شد.

موضوع اصلی ادعاهای هیندنبورگ این است که آدانی و خانواده‌اش مخفیانه شبکه‌ای از صندوق‌های خارجی را کنترل می‌کنند که دارایی‌های سهام عمومی شرکت‌های آدانی اسماً الزامات فهرست‌بندی را برآورده می‌کند که از مالکیت بیش از 75 درصد سهام سهام توسط خودی‌های شرکت‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها جلوگیری می‌کند. به گفته هیندنبورگ، همان نهادهای پوسته ای در دستکاری سهام و پولشویی شرکت می کنند. این شرکت همچنین شایستگی و استقلال حسابرسان تایید کننده نتایج مالی شرکت آدانی و یک شرکت خواهر را زیر سوال برد.

در دو روز پس از انتشار هیندنبورگ، گروه آدانی تنها با دو بیانیه کوتاه پاسخ داد. اولین گزارش انتقادی را به عنوان “ترکیبی مخرب از اطلاعات نادرست انتخابی و اتهامات کهنه، بی اساس و بی اعتبار که توسط عالی ترین دادگاه های هند آزمایش و رد شده است” رد کرد. دوم آن را “تلاش عمدی و بی پروا یک نهاد خارجی برای گمراه کردن جامعه سرمایه گذاران” نامید.

روز یکشنبه، آدانی پاسخی 413 صفحه ای صادر کرد که برخی از ادعاهای هیندنبورگ را به عنوان اخبار قدیمی رد کرد، که توسط تحقیقات رسمی رد شده یا در پرونده های اوراق بهادار عمومی افشا شده است.عدنی همچنین گفت که تمام معاملات با اشخاص مرتبط را فاش می کند و آنها را بر اساس توافق انجام می دهد.

این شرکت گفت: “این صرفاً یک حمله بی دلیل به شرکت خاصی نیست، بلکه یک حمله حساب شده به هند، استقلال، یکپارچگی و کیفیت موسسات هندی، و داستان رشد و جاه طلبی هند است.”

گوتام آدانی، 60 ساله، اهل گجرات است، همچنین ایالت زادگاه نخست وزیر هند، نارندرا مودی. این دو به هم نزدیک بوده اند و آدانی از مودی حمایت سیاسی کرده است. به نوبه خود، شرکت‌های او که عمدتاً بر زیرساخت‌ها و انرژی متمرکز هستند، قراردادهای عمومی بزرگی را برای پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی مودی به دست آورده‌اند. آدانی را “راکفلر مودی” نامیده اند.

پس از انصراف از کالج، آدانی در تجارت الماس بمبئی و سپس در واردات پلاستیک قبل از راه اندازی شرکت خود مشغول به کار شد. او بازمانده یک آدم ربایی برای باج در سال 1997 و همچنین حمله تروریستی سال 2008 به هتل تاج بمبئی است.

شرکت تحقیقاتی هیندنبورگ توسط ناتان اندرسون، تحلیلگر 38 ساله و فروشنده کوتاه مدت اداره می شود. اندرسون به خاطر گزارشی که سازنده خودروهای الکتریکی نیکولا را به عنوان “اقیانوسی از دروغ” توصیف می کند، شناخته می شود. ترور میلتون، بنیانگذار نیکولا، بعداً به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران محکوم شد. هیندنبورگ، که می‌گوید نامش تداعی کننده فجایع انسان‌ساز است که تحقیقات حسابداری قانونی‌اش به دنبال کشف آن هستند، گفت که پاسخ عدنانی به گزارش خود «هر چیزی را نادیده می‌گیرد. ادعای کلیدی که ما مطرح کردیم” در حالی که به ناسیونالیسم توسل داشتیم.

هیندبرگ اذعان کرده است که نگرانی ها در مورد مالکیت سودمند وجوه خارج از کشور سرمایه گذاری در شرکت های آدانی قبلاً در سال 2021 توسط یک قانونگذار مخالف هند مطرح شده بود. به طور مشابه، گزارش Hindenburg به انتقاد از اهرم شرکت های آدانی که سال گذشته توسط شرکت تحقیقاتی غیرمرتبط CreditSights که متعلق به Fitch Ratings است، اشاره کرد. CreditSights سال گذشته گزارش های متعددی را منتشر کرد که با شرکت های آدانی تماس گرفت بیش از حد اهرمی.

گروه آدانی گفته است که در حال بررسی اقدامات قانونی است، در حالی که هیندنبورگ گفته است که از شکایت ایالات متحده استقبال می کند زیرا فهرست بلندبالایی از اسنادی را دارد که به عنوان بخشی از فرآیند کشف درخواست می کند. در عین حال، هیندنبورگ دقت کرده است که شرط بندی خود علیه آدانی از طریق اوراق قرضه معامله شده در ایالات متحده انجام می شود و مشتقاتی که در هند معامله نمی شوند، افزود که گزارش آن “صرفاً به ارزش گذاری اوراق بهادار معامله شده در خارج از هند مربوط می شود.”

به غیر از برخورد دادگاه، عرضه سهام آدانی که قرار است روز سه شنبه به پایان برسد، ممکن است به عنوان حکم بازار در مورد ادعاهای هیندنبورگ عمل کند. محدوده قیمت عرضه در حال حاضر بیشتر از قیمت سهام شرکت آدانی در میان نگرانی های سرمایه گذاران است، در حالی که برخی از اوراق قرضه دلاری منتشر شده توسط شرکت های عدنانی اکنون کمتر از 70 سنت به ازای هر دلار ارزش اسمی معامله می شوند. چگونه یک گروه بزرگ بدون پوشش تحلیلگر و عدم وجود سرمایه گذاری مشترک توضیح می دهد؟ یکی از تحلیلگران سرمایه گذاری به بلومبرگ گفت.

چهار شرکت از هفت شرکت فهرست شده آدانی در سال قبل از گزارش هیندنبورگ ارزش خود را بیش از دو برابر کرده بودند، در حالی که شرکت آدانی نیز در سه سال اخیر نزدیک به 1400 درصد سود داشت. بسیار بیش از حد ارزش گذاری شده است” بر اساس حسابداری خود شرکت.

اگر از دست دادن سهام آدانی در روز دوشنبه به ارزش گوتام آدانی به‌عنوان ثروتمندترین انسان آسیا تمام شود، جای او را می‌گیرد رقیب سرمایه‌دار موکش آمبانی که تا روز یکشنبه 11.4 میلیارد دلار از دارایی 92.7 میلیارد دلاری آدانی عقب بود. به گفته بلومبرگ. شرکت‌های مربوطه آنها اخیراً رقابت خود را به محصولات غذایی مارک دار گسترش داده‌اند، حتی همانطور که آدانی موکش آمبانی را “یک دوست بسیار خوب” نامید. “

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON