Search
Close this search box.

بازارهای ایالات متحده جلوتر از درآمدهای کلیدی و داده های اقتصادی سقوط می کنند

فهرست مطالب

نکات کلیدی

  • ایالات متحده سهام در بالای هفته ای که می تواند یک هفته مهم برای بازارها باشد، با کاهش درآمدهای فناوری، نشست فدرال رزرو و گزارش مشاغل انتظار می رود که تأثیرگذار باشد.
  • Nasdaq در روز دوشنبه، 30 ژانویه نزدیک به 2% سقوط کرد، در حالی که S&P 500 1.3% کاهش داشت. داو همچنین جلسه را با کاهش به پایان رساند.
  • با وجود کاهش کلی در بازارها، سهام مواد غذایی مانند هرشی (HSY)، کرافت هاینز (KHZ) و سوپ کمبل (CPB) افزایش یافتند.

برای شروع چیزی که احتمالاً پنج روز مهم برای بازارها خواهد بود، سهام ایالات متحده پایین تر بودند. شرکت‌های بزرگ فناوری، از جمله اپل (AAPL)، Alphabet (GOOGL)، آمازون (AMZN)، و Meta Platforms (META) ، جزو کسانی خواهد بود که درآمدهای فصلی این هفته. فدرال رزرو از فردا جلسه دو روزه ای برگزار می کند و انتظار می رود داده های تصمیم گیری نرخ بهره در روز چهارشنبه. روز جمعه، وزارت کار گزارش مشاغل ماهانه مورد انتظار خود را منتشر خواهد کرد.

سهام‌های فناوری در این جلسه تاثیر زیادی داشتند و داو یک زنجیره برد شش روزه را پشت سر گذاشت. سهام همه FAAMG پایین‌تر بودند. اجرای بزرگ هفته گذشته در تسلا (TSLA) با کاهش 6 درصدی سهام سازنده خودروهای الکتریکی (EV) به سرعت افزایش یافت. فورد (F) به کاهش قیمت اخیر تسلا با کاهش قیمت خود در موستانگ EV پاسخ داد و سهام آن سقوط کرد. سهام رقبای جنرال موتورز (GM) و Stellantis (STLA) نیز کمتر بود.

گزارشی مبنی بر ادامه کاهش قیمت تراشه های حافظه در نیمه اول سال جاری باعث سقوط سهام شرکت های نیمه هادی شد. جانسون و جانسون (JNJ) با حکم دادگاه مبنی بر اینکه تولیدکننده محصولات دارویی و مصرفی نمی تواند از ورشکستگی یکی از واحدهای خود برای محافظت از شرکت در برابر مسئولیت در دعاوی حقوقی پودر تالک مرتبط با سرطان استفاده کند، سهام سقوط کرد. یک دعوی حقوقی دسته جمعی که جنراک هلدینگ را متهم می کند (GNRC) و برخی از افسران نقض اوراق بهادار سهام شرکت انرژی جایگزین را پایین تر ارسال کردند.

 سرمایه گذاران ذخایر مواد غذایی را بالا می برند

سهام سازنده مواد غذایی Hershey (HSY)، Kraft Heinz (KHC)، و سوپ کمپبل (CPB) افزایش یافت. GE HealthCare Technologies (GEHC) اولین گزارش درآمد خود را از زمانی که داده‌های داده‌ای spun off  جنرال الکتریک (GE)، و سرمایه گذاران این خبر را پسندیدند و سهام در حال افزایش بود. 2 درصد سهام خرده فروشان قطعات خودرو O’Reilly Automotive (ORLY)، AutoZone (AZO)، و قطعات خودرو پیشرفته (AAP) همه پیشرفته هستند. گلدمن ساکس (GS) و Verizon Communications (VZ) تنها سهامی در داو بودند که تا 1% اضافه کردند.

این روز هم برای نفت و هم برای آتی طلا. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری بالاتر بود. دلار آمریکا در برابر یورو، پوند و ین افزایش یافت. قیمت اکثر ارزهای دیجیتال غرق شدند.

Investopedia


Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان
اینفومت

اینفومت تلاش می کند با تولید محتوای مناسب برای جامعه هدف، خدمت هر چند کوچک را عرضه نماید

FOLLOW US ON